نامه شماره 1 انجمن اسلامی معلمان و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه خوزستان به استاندار

چرا یک غیرفرهنگی را مدیرکل کانون کردید؟

خورنا |سرویس سیاسی: انجمن اسلامی معلمان و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه خوزستان با انتشار نامه ای به استاندار مخالفت خود را با انتصاب یک فرد غیرفرهنگی بر مدیریت کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان دادند. متن کامل این نامه به شرح زیر است

 

نامه شماره ۱ انجمن اسلامی معلمان و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه خوزستان به استاندار

استاندار محترم استان خوزستان
جناب آقای دکتر شریعتی
با سلام و تحیات
همانگونه که مستحضرید، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان بازوی آموزش و پرورش در تعیلم و تربیت فرزندان ما نقشی بی بدیل دارد. ساختار پیچیده و در هم تنیده این کانون، این مجموعه بزرگ را به یکی از گلوگاه های حیاتی در مقوله تفکر و آموزش بدل کرده است. نقش‌آفرینی متمایزاین مجموعه در عرصه تعلیم، تربیت و تعالی آینده‌سازان ، شکوفایی استعدادها و پرورش ذوق و خلاقیت کودکان و نوجوانان بر هیچ کسی پوشیده نیست. اکنون اخبار ناگواری از تصدی فردی بی ارتباط با هدف، ماموریت و چشم انداز این سازمان توسط مدیرعامل به عنوان «مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان» به گوش می رسد که نگرانی اهالی تعلیم و تربیت را به دنبال دارد. دستگاه بزرگ آموزش و پرورش استان خوزستان با ۶۴ هزار فرهنگی یکی از غنی ترین «مجموعه های فرهنگی و فکری» در سطح کشور و مادر تشکیلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که تصدی «فردی غیرفرهنگی» بر یکی از زیرمجموعه های آن حقیقتا جفای آشکار و نابخشودنی به فرهنگیان فکور و معلم این استان است.*
اکنون دو حزب سیاسی شناسنامه دار استانی در حوزه آموزش و پرورش که چندی است با تحمل و خون جگر خوردن، دست صبر را بر دیدگان خرد نهاده اند و در برابر انتصاب های «غیرهمسو با دولت و مردم» طاقت خود را طاق شده می دانند، نگران «مقبولیت» سیستمی هستند که برای معلمان -حتی در خانه خودشان- در تصمیم گیری ها نقشی قائل نیست.
به نظر می رسد گماردن فردی به مدیرکلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خارج از بدنه آموزش و پرورش، که رزومه مدیریتی قابل دفاعی نیز نداشته و فاقد حداقل های آموزشی و پرورشی است و فقط فردی شاعر است، دهن کجی آشکاربه هزاران فرهنگی فرهیخته ای است که به راحتی می توانند سکاندار این کشتی عنقریب در گل نشسته باشند. سوال اینجاست؛ آیا می توان صرفا به دلیل شاعر بودن فردی، چشم بر سابقه مدیریتی وی بست و بدون تخصص سکان یک اداره کل با بیش از ۶۰ زیر مجموعه را به وی سپرد؟ آیا می توان این مسئولیت خطیر را به فردی سپرد که به طور آشکار از افراد نشان دار فرقه زنبیلیه در خوزستان است، این انتصاب از جمله آن انتصاب هایی است که باید عنوان کرد، سیلی سهمگینی به گوش ۶۴ هزار فرهنگی استان خوزستان و نزدیک به یک میلیون دانش آموز به عنوان اصحاب آموزش کودکان و نوجوانان زده شده است.
جناب آقای دکتر شریعتی
شاید مهمترین سوالی که در ذهن همه فرهنگیان از جنابعالی و حامی آن منتصب یعنی معاون سیاسی شما، آقای حسین زاده پرسیده می شود این باشدکه آیا در میان فرهنگیان، فردی لایق که بتواند بار این اداره کل را بر دوش بگیرد نبوده است؟ معیارتان برای این انتخاب چه بوده که در میان هزاران انسان فرهیخته از فوق دیپلم گرفته تا دکترا نیافتید و فقط سراغ فردی رفتید که در ساختمان استانداری سکنی گزیده و مشاورت استاندار در دولت مردی که رفته است یدک می کشید؟ آیا از معاون خود پرسیده اید با کدام عینک به این موضوع نگریسته که شعاع دید چشمانش را از ساختمان استانداری فراتر نبرده و فرهنگیان را ندیده است؟ آیا وی مسائل سیاسی و اجتماعی استان را همین گونه می بیند ؟ اگر پاسخ مثبت است، پاشنه آشیل شما در تمام انتصاب های شائبه دار استان را نشانتان داده ایم.
استاندار محترم
کوتاه سخن آنکه این دو تشکل فرهنگی اصلاح طلب، به شما توصیه می کند تا اعتماد عمومی قاطبه فرهنگیان از شما سلب نشده، جلوی این انتصاب ناامیدکننده را بگیرید و ملاحظات معاون سیاسی تان را فدای رضایت این قشر بزرگ نکنید که در غیر این صورت مرتکب خطایی بزرگ شده اید که به ایجاد و تعمیق شکاف در بدنه اعتماد فرهنگیان به دولت تدبیر و امید خواهد انجامید.

انجمن اسلامی معلمان شاخه خوزستان                              مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه خوزستان

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احمد با احترام به همه معلمان عزیز که آموزش به فرزندان این مرز بوم را به هر پست و منصبی ترجیح دادند و علیرغم تمام تنگناهای موجود به رسالت انسان سازی ادامه می‌دهند. اما صحبتی با دوستان بیانیه نویس: چطور معلمان عزیز می‌توانند بدون هیچ سابقه مدیریتی بر مسند عالی ترین مناصب سیاسی و مدیریتی بنشینند و با آزمون و خطا استان و کشور را به قهقرا ببرند ولی فرد وزارت کشوری که اتفاقا هنرمند ‌و شاعر هم است نمیتواند مدیر کانون پرورش فکری شود.پیشنهاد بنده به دوستان بیانیه نویس اینه که به همکاران محترمتان که به هر دستاویزی متوسل میشوندکه بخشدار و فرماندار و...بشن بفرمایید که شما دست از سر وزارت کشور و بقیه دستگاههای اجرایی که هیچ تخصصی در آن نداریدبردارن ما هم از آقای کیانی میخواهییم قید کانون پرورش فکری را بزند.
  • مهاجر آیا از خود سوال کرده اید که در این چند سال از قشر فرهنگ در پست های سیاسی این استان نظیر فرماندار و بخشدار و مدیرکل گمارده شده اند.حال باید گفت :فرهنگ را چه به سیاست؟ کیانی از جوانان خوش فکر و سالمی است که میتواند منشا تحول در کانون باشد..
  • کانونی شاعران فرهنگی نیستند آن وقت معلمان فرهنگی هستند؟ اتفاقا معلمان آموزشی هستند نه فرهنگی. می گویید نه؟ سوابق یک معلم را با یک شاعر مقایسه کنید. دوما آموزش و پرورش چه کاره ی کانون است؟ همانطور که ما کانونی ها نمی توانیم حتی در شاد یک گروه بسازیم یا از خدمات شما استفاده کنیم یا مربیان بالغ بر بیست سال حق التدریس ما را آ پ استخدام نمی کند یعنی هیچ ارتباطی به آن دستگاه نداریم. وحید کیانی هم عالی درخشید و شما روسیاه ماندید...او با رزومه عالی رفت و شما خفیف شدید با این بیانیه ی پر عقده...امیدوارم خورنا نظرم را نمایش دهد خوب است بالاخره بعد از سالها این بیانیه ی سست و کینه ورزانه هم پاسخی داشته باشد بماند به یادگار...