بقاع متبرکه دزفول بصورت آنلاین کنترل میشوند

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول گفت:درراستای افزایش ضریب امنیت، بقاع شاخص و نیمه شاخص دزفول با نصب دوربین و ایجاد سامانه الکترونیکی به صورت هوشمند کنترل می شوند.

حجت الاسلام مجتبی خمیدی در گفت و گو با خورنا، اظهار کرد: طرح کنترل الکترونیکی و از راه دور بقاع شاخص و نیمه شاخص شهرستان دزفول از مدتی پیش توسط اداره اوقاف و امورخیریه اجرایی شده که در این راستا ۴ دکل الکترونیکی در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

وی افزود: این دکل ها به سیستم الکترونیکی اداره اوقاف متصل بوده و ازاین پس مشاهده و کنترل دقیق و کامل بقاع شاخص و نیمه شاخص دزفول از داخل محل این اداره انجام می پذیرد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول تصریح کرد: نظارت دقیق بر وضعیت بقاع در طی شبانه روز و به ویژه توجه و پیشگیری از بروز حوادثی همچون سرقت، صرفه جویی در زمان و حرکت در مسیر مدیریت مدرن و پیشرفته از جمله مزایای طرح کنترل هوشمند بقاع در دزفول است.

حجت الاسلام خمیدی درادامه با اشاره به برخی حواشی پیرامون این طرح مبنی بر نصب دکل الکترونیکی در قسمت میراثی بقعه ثبت ملی رودبند ، گفت: طرح کنترل الکترونیکی بقاع صرفا برای افزایش ضریب امنیت امامزاده هابوده و هیچکدام بر روی مجموعه و قسمت های تاریخی بقاع نصب نشده ،ضمن اینکه دکل نصب شده بر روی قسمت غیرمیراثی بقعه رودبند نیز موقت بوده و تا شهریورماه برداشته می شود بنابراین اعتراضات مطرح شده بی اساس است.

به گزارش خورنا، در شهرستان دزفول ۵۴ امامزاده وجود دارد که تعدادی در داخل شهر و تعدادی در مناطق حاشیه شهر قرار دارند که بصورت مستقیم توسط اداره اوقاف و امورخیریه دزفول مدیریت می شوند.

بقاع محمدبن موسی کاظم، سبزقبا (ع) ، محمدبن جعفر طیار، رودبند، علی شلگهی، علی مالک و مقام علی از جمله امامزاده های شاخص و نیمه شاخص در دزفول هستند.

کمتر از ۲۰ امامزاده در شهرستان دزفول به صورت هیئت امنایی مدیریت می شوند که مطابق با ابلاغیه سازمان اوقاف در سال ۹۸ تمامی امامزاده های هیئت امنایی نیز تحت پوشش مدیریتی اداره اوقاف و امورخیریه قرار خواهند گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *