رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خوزستان:

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی و کاربردی خوزستان افزایش یافت

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خوزستان ظرفیت پذیرشی امسال دانشگاه جامع علمی و کاربردی خوزستان را ۱۵ هزار و ۶۲۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید که از مهرماه آغاز می‌شود ما ۲۳۲ کد رشته در شهرهای مختلف استان داریم که از این تعداد ۱۳۴ کد رشته کاردانی و ۹۸ کد‌رشته نیز کارشناسی خواهند بود.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا مسعود خداپناه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خوزستان که امروز یکشنبه ۲۱ اَمرداد ۹۷ به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت این روز اظهار داشت: رسانه‌ها و خبرنگاران به علت نقش ویژه‌ای که دارند در هر جامعه‌ای دارای ارزش بالایی از لحاظ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و.. هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خوزستان دانشگاهیان و خبرنگاران را از لحاظ فرهنگی دارای رسالت مشترکی دانست و عنوان کرد: خبرنگار چشم بینا و گوش شنوای جامعه است و اگر خبرنگار بتواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد قطعا آن جامعه به تعالی و رشد خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران طلایه‌داران و دیده‌بان جامعه هستند اظهار کرد: از آنجایی که خبرنگاران افق روشنی را برای یک جامعه نشان می‌دهند لذا هر چه بیشتر مدیران جامعه از خبرنگاران و بحث اطلاعرسانی آنها در این رابطه استفاده کنند قطعا یک اجتماع بهتر و سریعتر می‌توانند به این مهم نائل شود.

منصور‌ پناه دانشگاهها را مجموعه‌‌های فرهنگی و آموزشی یک اجتماع معرفی کرد و اضافه کرد: البته خبرنگاران و رسانه‌ها نیز در بحث آموزش هم به مانند دانشگاهها دارای وظایف تعریف شده‌ای هستند. یعنی آموزشهایی که یک خبرنگار تخصصی در قالب خبر، مقاله و یادداشت به سطح جامعه تزریق می‌کند در واقع موجبات رشد و پیشرفت آن جامعه را در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند.

وی توضیح داد: از آنجایی که بسیاری از مشکلات استان خوزستان ناشی از ضعف برخی از دست‌اندرکارانی است که نمی‌توانند از حق و حقوق استان دفاع کنند و با زود احساساتی شدن و به حاشیه رفتنهای غیر ضروری و همچنین بد صحبت کردن در مقابل یک متولی بالادست در مواقعی ناخواسته موجب تضییع حق استان می‌شوند بنابراین لازم است که رسانه‌ها با قلم‌زنی مناسب و ارائه اطلاعات مفید در رابطه با مشکلات استان، در واقع کمکهای آموزشی فراوانی در این خصوص به مسئولین داشته باشند.

منصور پناه ضمن تاکید بر ارائه هرچه بیشتر تصویری روشن و مثبت از فضای استان به خارج گفت: متاسفانه برخی از نمایندگان ادوار مختلف مجلس با ایراد سخنرانی‌هایی که محتوی آن بدرستی تنظیم نشده به جای دفاع از منافع استان و حل مشکلات آن با سیاه‌نمایی از وضعیت امنیتی و آب و هوایی استان موجب فراری شدن کارآفرینان و سرمایه‌دارانی شده و می‌شوند که بیشتر به دنبال سرمایه‌گذاری در یک محیط آرام و با امنیت هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خوزستان جایگاه خبرنگاران را برای توسعه استان بسیار ویژه معرفی کرد و بیان داشت: حرکت متحد و هماهنگ رسانه‌ها در تقویت و نمایش هرچه بیشتر نقاط قوت استان به واقع می‌تواند موجبات رشد و پیشرفت بیشتری را برای استان به ارمغان بیاورد.

وی عنوان کرد: در نمایشگاهی که در سال گذشته به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تشکیل دانشگاه علمی و کاربردی کشور در تهران برگزار شد دو مرکز دانشگاهی استان خوزستان توانستند در بین ۳۱ استان شرکت در این نمایشگاه جزء ۱۰ مرکز دانشگاهی برتر شوند.

منصور پناه ضمن بیان این مطلب که سال تحصیلی گذشته یازده هزار دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی خوزستان پذیرش شده‌ بود اظهار داشت: ما در مهرماه سال ۹۶ توانستیم با جذب هفت‌هزار دانشجو رتبه اول کشوری را در زمینه تعداد پذیرش دانشجو در کشور بدست بیاوریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خوزستان ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاههای علمی و کاربردی را دارای شغل دانست و افزود: از این تعداد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در هنگام ورود به دانشگاه دارای شغل و در حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد از آنها بعد از تحصیل شاغل می‌شوند.

وی از تشکیل یک کلینیک کاریابی و اشتغال در استان خبر داد و اظهار کرد: هدف از تشکیل این کلینیک که از ترم گذشته تشکیل شده است بهبودی وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاههای جامع علمی و کاربردی استان بوده و فعالیت آن از مهرماه آینده نیز بیشتر می‌شود.

منصور پناه ادامه داد: در این کلینیک کارآفرینان استان و همچنین مدرسان و دانش‌آموختگان قبلی که اکنون شاغل بوده و دارای شرکت و مغازه هستند تجارب خود را در اختیار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان استان قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خوزستان گفت: ما به منظور ارتقاء هرچه بیشتر کیفیتهای آموزشی در دانشگاههای علمی و کاربردی استان یکسری اقداماتی اساسی چون اصلاح و بروز رسانی مطالب درسی، تخصصی کردن مراکز دانشگاهی، پالایش و بروز رسانی مدرسین دانشگاهی و همچنین پذیرش دانشجو در دو مقطع زمانی آبان و اواخر مردادماه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ظرفیت پذیرشی امسال دانشگاه جامع علمی و کاربردی خوزستان را ۱۵ هزار و ۶۲۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید که از مهرماه آغاز می‌شود ما ۲۳۲ کد رشته در شهرهای مختلف استان داریم که از این تعداد ۱۳۴ کد رشته کاردانی و ۹۸ کد‌رشته نیز کارشناسی خواهند بود.

منصور‌پناه از کاهش تعداد مراکز جامع علمی و کاربردی استان خوزستان به ۲۲ مرکز خبر داد و تصریح کرد: به دلیل مصوبه بهمن‌ماه گذشته شورای عالی اداری و استخدامی کشور، هشت مرکز از ۳۱ مرکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی خوزستان که به دستگاههای دولتی وابسته بودند غیر فعال شده و متاسفانه دیگر جذب دانشجو نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خوزستان اضافه کرد: البته هشت مرکز مذکور فعلا در حال تغییر و تحول بوده و اگر بتوانند با موسسه‌ای یا هیأت امنایی شدن وابستگی خود را از دستگاههای دولتی قطع کنند مسلما در آینده این مراکز فعالیت خود را از سر خواهند گرفت و در غیر این صورت ما رشته‌های تحصیلی مراکز مذکور را به دیگر مراکز علمی و کاربردی فعال استان انتقال می‌دهیم.

وی دانشگاه علمی و کاربردی را دارای کمترین میزان شهریه نسبت به دانشگاههای دیگر دانست و گفت: اختصاص ۵۰ میلیون وام با سود دو درصد به دانشجویانی که با ایجاد یک شرکت یا مرکز رشد و یا یک کارآفرینی اقدام به فعالیت اقتصادی و تولیدی کنند، دادن تخفیف شهریه به دانشجویانی که در فعالیتهای فرهنگی، ورزشی و هنری موفق به کسب مقام برتر شوند و نیز اعطای وام ۵۰۰ هزار تومانی به ازای هر ترم از صندوق رفاه دانشگاه از جمله تسهیلاتی است که دانشگاه علمی و کاربردی استان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

منصور‌پناه در پایان خاطر نشان کرد: مدرک دانشگاهها و مراکز جامع علمی و کاربردی مرقون به مهر وزارت علوم و تحقیقات کشور بوده و در همه جای دنیا معتبر است و البته اعتبار مدارک دوره‌های پودمانی و کوتاه مدت دانشگاه علمی کاربردی نیز در داخل و خارج کشور هم تضمین شده است.