خور سیف با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال لایروبی می‌شود

فرماندار بندر ماهشهر گفت: خور سیف در انتهای سال جاری و یا در پایان سال آینده با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال لایروبی می‌شود.

محسن بیرانوند  اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان موظف شده که در سال جاری چندین پروژه در بندر امام خمینی(ره) آغاز کند و به پایان برساند.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها کمبربندی بندر امام خمینی(ره) است که در حال انجام کارهای نهایی است و مجموع اعتبار آن ۴۰۰ میلیارد ریال است که سهم اداره کل بنادر و دریانوردی ۲۷۰ میلیارد ریال است.

فرماندار بندر ماهشهر با اشاره به وظایف اداره کل بنادر و دریانوردی بیان کرد: با توجه به نیاز شهر بندر امام به بیمارستان و درمانگاه یک درمانگاه عمومی برای همه مردم توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ساخته می‌شود، زمین بزرگ چمن طبیعی نیز یکی از پروژه‌های مهم است که برای استفاده همه مردم ساخته می‌شود.

وی با اشاره به وجود جاده‌های ترانزیتی در بندرامام خمینی‌(ره) گفت: روگذر بندر امام خمینی‌(ره) یکی از پروژه‌های مهم این شهر است که قرار بود توسط سه دستگاه انجام شود سهم اداره کل بنادر و دریانوردی ۷۰۰ میلیارد ریال است که پس جلسات متعدد این مبلغ تامین شده است.

فرماندار بندرماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: اولویت بعدی اداره کل بنادر و دریانوردی در شهرستان که در پایان سال جاری یا در سال جدید انجام می‌شود لایروبی خور سیف است که با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ ملیارد ریال توسط این اداره انجام می‌شود.

 بندر اقتصادی امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه‌ای است که در سال ۱۳۹۰ از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد این بندر پس از الحاق اراضی مجاور هم اکنون با بیش‌از ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهد.

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *