نماینده آبادان عنوان کرد: بازگرداندن آرامش به جامعه با طرح سؤال از رئیس جمهور

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: با وجود تحریم‌های اعمال شده بر کشورمان اما تاکنون تدبیر قابل قبولی از سوی دولت در خصوص ثبات ارز در کشور اعمال نشده است.

سیدحسین دهدشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به موضوع طرح سؤال از رئیس جمهور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی سه وظیفه دارد که یکی از آنها قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون به‌واسطه سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در کشور است.

وی افزود: بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی که می‌گوید یک چهارم نمایندگان مجلس می‌توانند از وزرا یا رئیس جمهور امضا بگیرند طرح سؤال از رئیس جمهور امری طبیعی و قانونی به‌شمار می‌رود.

*طرح سؤال اهرم‌ نظارتی و قانونی مجلس است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت با امضای طرح سؤال از رئیس جمهور خاطرنشان کرد: طرح سؤال یکی از اهرم‌های نظارتی و قانونی مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: بنا به تأکید مقام معظم رهبری اگر هر ارگان و بخشی کار و وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهد سبب بهبود اوضاع می‌شود.

دهدشتی همچنین عنوان کرد: اگر قوای سه‌گانه کشور به وظایف محوله خود به درستی عمل کنند طبیعتاً وضعیت جامعه و امور مملکتی ارتقا می‌یابد.

*مشکلات اقتصادی ناشی از نوسات کاذب ارز است

وی اضافه کرد: برای مجلس مسجل شده که در مشکلات اقتصادی که ناشی از نوسات کاذب ارز بوده، بی‌تدبیری دولت سهم عمده‌ای در مشکلات پیش آمده دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مشکلات اقتصادی پیش‌روی جامعه و نوسات ارز آنچه آشکار است اینکه دولت هیچ ورودی نداشته و حتی تدبیری نیز اتخاذ نکرده است.

* کشور دچار مصیبت اقتصادی شده است

وی با اشاره به اینکه کشور دچار مصیبت اقتصادی شده و دولت در برابر آن بی‌تفاوت است، گفت: طرح سؤال از رئیس جمهور در حال حاضر کاری قانونی و به‌جا است.

دهدشتی تصریح کرد: با طرح سؤال از رئیس جمهور می‌توان راهکارهایی را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ایجاد کرد و آرامش را به جامعه بازگرداند.

*طرح سؤال از رئیس جمهور سبب آرامش جامعه می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی بر این باورند که با طرح سؤال از رئیس جمهور اوضاع جامعه ملتهب می‌شود، گفت: اگر این سؤال با رعایت اخلاق و در چارچوب قانون مطرح شود سبب آرامش و اطمینان مردم از دولت می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مقابل اگر این امر بدون رعایت چارچوب تعیین شده مطرح شود علاوه بر ایجاد التهاب در جامعه مشکلات سوئی را برای مردم و مسئولان به همراه دارد.

*سؤال و استیضاح با روال قانونی خالی از اشکال است

وی افزود: گاهی یک مصاحبه چنان جوی را در جامعه ایجاد می‌کند که موجبات تشویش اذهان عمومی را در برداشته و بهانه‌تراشی را به دشمنان داخلی و خارجی کشور می‌دهد اما طرح سؤال و استیضاح از روال قانونی تنها برای رفع مشکلات است.

دهدشتی در پایان اظهار کرد: با وجود تحریم‌های اعمال شده بر کشورمان اما تاکنون تدبیر قابل قبولی در خصوص ثبات ارز در کشور اعمال نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *