نامه رئیس ستاد جوانان و دانشجویان دکتر روحانی در لالی به نماینده لالی در مجلس

از مدیریت طایفه سالاری بپرهیزید که پاشنه آشیل شما خواهد شد

خورنا | سرویس سیاسی: آرش صباحی، از جوانان فعال، اصلاح طلب و شناسنامه دار استان و رئیس  ستادجوانان و دانشجویان دکتر روحانی در لالی در انتخابات ریاست جمهور دوازدهم(۱۳۹۶) ، نامه ای سرگشاده به علی عسکر ظاهری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نوشته که به بیان دغدغه های جوانان آن شهرستان پرداخته است. متن کامل این نامه به شرح زیر است.

 

جناب آقای مهندس ظاهری

با سلام و تحیات فراوان

امروزه بر کسی پوشیده نیست که راه پیشرفت و توسعه ی پایدار، با بکارگیری مدیران جوان، متخصص و با انگیزه میسر خواهد شد.

هر چند که ما امروز شاهد راهبرد مدیریتی «باری به هر جهت» برای پشت سر گذاشتن موانع متعدد و مشکلات ریز و درشتی هستیم که حوزه ی انتخابیه (مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل) با آنها مواجه است.

راهبردی که از کوچه پس کوچه های شبانه ی لابی گریهای طایفه ای می گذرد. راهی که ناصواب بودن آن بارها و بارها توسط دلسوزان متخصص به نماینده ی محترم گوشزد شده است.

جناب مهندس ظاهری

عدم توجه به نخبه گرایی و شایسته سالاری و عدم تربیت نسل های مدیریتی متخصص در سطوح مختلف باعث می شود که گستره ی جغرافیایی حوزه ی شما آرام آرام به سکوت نخبگان عادت کند.

و در گذر از پیچ های خطرناک اجتماعی و فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این گستره به بی کسی انس بگیرد و پوپولیزم ریشه استوار کند.

نماینده محترم مردم در مجلس

به صراحت خدمت شما عرض می کنم، راهی را که در پیش گرفته اید به منزلی جز ناکجا آباد منتهی نخواهد شد. مدیرانی که با پشتوانه ی قومی و طایفه ای در راس سازمانها و ادارات به کار گرفته می شوند تا در روز مبادای انتخابات، گره از کار فرو بسته ی شما بگشایند به علت نداشتن تخصص لازم در حوزه ی مدیریتی به کار گرفته شده خود موجبات رویگردانی مردم را از شما فراهم خواهند نمود.

آقای نماینده عزیز

عدم انتخاب کارگروههای تخصصی در هر چهار شهرستان جهت تحلیل و بررسی مسائل و مشکلات مردم و در نتیجه ایجاد تصمیمات سطحی و پوپولیستی نتیجه ی ناکارآمدی مدیرانی است که از کانال لابی های شبانه انتخاب شده اند.

نتیجه ی انتخاب مدیرانی است که به جای فاکتور تخصص و تعهد تنها التزام خود را خدمت خصوصی به جریانهایی می دانند که از صافی کانال انتخابات می گذرد و نبود تخصص و تعهد باعث بوجود آمدن نوعی از مدیریت در حوزه ی انتخابیه شده است؛ که تنها میتوان آن را مدیریت «نوچه گرا» نامگذاری کرد.

جناب مهندس ظاهری

انتخاب شما با استفاده از ظرفیت لیست امید و همراهی مردم و به خصوص جوانان میسر و‌ممکن شد و این انتخاب با پشتوانه ی چنین تفکر و رویکردی این فرصت بزرگ را در اختیار شما قرار داد تا شایسته سالاری و نخبه گرایی را سرلوحه ی برنامه های مدیریتی خود قرار دهید.

اما شوربختانه استفاده از مدیرانی با پشتوانه و لابی های قومی و طایفه ای و به چالش کشاندن مدیران متخصص و مستقل این فرصت را به تهدیدی تبدیل کرده است که اگر امروز درمانش نکنید دودش تا سالیان درازی همچنان چشم های این مردم را آزار خواهد داد.

امیدوارم که در فرصت باقی مانده هشدارهای مکرر دلسوزان متخصص را در نقشه ی راه آینده لحاظ کنید. تا از قضاوت تاریخ که روزی همه ی ما را داوری خواهد کرد، سربلند بیرون بیایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس درود بر مهندس آرش صباحی..جوانی که قدرش را ندانستیم..