۲۸۰ دانشجو جذب دانشگاه فرهگیان شهرستان اندیمشک می شوند

خورنا- مرید نیازی در گفت و گو با خبرنگار خورنا در اندیمشک با تبریک روز خبرنگار توسعه خدمات آموزشی در شهرستان را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه انسان ساز مزایای مهمی نسبت به سایر دانشگاهها داشته و باید به این ویژگی های توجه داشت.

وی با بیان این که استخدام از ابتدای پذیرش تخصیص حقوق ثابت ار ابتدای شروع و ثبت نام در دانشگاه
معافیت از خدمت سربازی برای دانشجویان پسر ار جمله ویژگی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است، احتساب مدت تحصیل به سنوات خدمتی شروع تدریس در مدارس بصورت کارورز از ترم ۴ بیمه بازنشستگی و سلامت مانند سایر کارمندان دولت از دیگر ویژگی های پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می باشد.

رئیس دانشگاه فرهنیگان شهرستان اندیمشک حضور با برکت مقام معظم رهبری در یک صدمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان و دیدار با مدیران،اساتید و دانشجو معلمان این دانشگاه را یک پیام مهمی برای جامعه دانشگاهی کشور دانست و عنوان کرد: طبق رهنمود مقام معظم رهبری، دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی با اشاره به این که مهمترین راه نقش آفرینی در کشور از مسیر این دانشگاه عبور می کند، خاطر نشان کرد: تاثیر عمیق تربیت معلم بر نسلی مومن،فداکار،با محبت و مودب به آداب ایرانی- اسلامی تامین نیاز کشور به معلمان توانمند برای حفظ و احیای فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی تنها دانشگاهی که رئیس هیئت امنا آن در کشور رئیس جمهور و در استان، استاندار است و این خود از اولویت ها و ویژگی های دانشگاه فرهنگیان کشور است.

مرید نیازی بیان کرد: آرامش و امنیت روانی دوره دانشجویی،به دلیل محیط سالم آموزشی و خوابگاهی نسبت به سایر دانشگاهها فراهم بودن جو صمیمی و مبتنی بر همکاری و تعامل بین دانشجویان و پرسنل با توجه به شرایط خاص از جمله دیگر ویژگی های این دانشگاه است که باید نسبت به آن توجه داشت.

وی با بیان شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: متقاضیان ورود از بین دانش آموزان رشته های نظری و پس از مجاز شدن در کنکور سراسری انتخاب می شوند، البته دو شرط عمومی و اختصاصی لازمه ورود به دانشگاه است و به صورت کلی در دانشگاه فرهنگیان ۱۶ رشته ارائه می شود که سهم استان خوزستان ۷ رشته آموزش ابتدایی،معارف،آموزش جغرافیا،آموزش ریاضی،ادبیات عرب،راهنمایی و مشاوره که به دختران و پسران ارائه بوده و رشته آموزش کودکان استثنایی نیز ویژه دختران استان می باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهرستان اندیمشک شرایط عمومی مانند :داشتن تابعیت جمهوری اسلامی
،اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده ، التزام عملی به قانون جمهوری اسلامی ایران
،نداشتن سوءپیشینه عدم اعتیاد به مواد مخدر،دخانیات و الکل ،داشتن گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم دااشتن سلامت کامل روانی و جسمانی را شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان این که شرایط اختصاصی که از اهمیت ویژه و تعیین کننده ای برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان برخوردار است، خاطر نشان کرد:
-تراز علمی در زیرگروه حداقل ۶۵۰۰ باشد
-نمره معدل بالای ۱۵
-داشتن حداکثر ۲۲ سال سن(۱۳۷۴/۰۷/۰۱ به بعد)
-برخورداری از سلامت کامل تن و روان با تایید پزشک معتمد دانشگاه
-بومی بودن داوطلب در هریک از کد رشته محل های آموزش و پرورش از جمله این شرایط است.

نیازی با بیان این که در حال حاضر فقط ارائه رشته آموزش ابتدایی در مرکز اندیمشک قطعی شده است، عنوان کرد: بنابر اعلام سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان امسال بیش از ۲۵ هزار دانشجو جذب مراکز دانشگاه فرهنگیان می شوند که سهم استان خوزستان در مراکز پسران ۸۵۱ نفر و در مراکز دخترا ۵۹۳ نفر می باشد
و با توجه به امکانات و فضای خوابگاهی موجود در مرکز اندیمشک امکان جذب ۲۵۰ الی ۲۸۰ دانشجوی شبانه روزی در مقطع کارشناسی پیوسته مهیا می باشد.

وی با تقدیر از نقش نماینده مردم اندیمشک در محلس، امام جمعه و فرماندار و معاون فرماندار شهرستان، گفت: نبود سالن آمفی تئاتر،سالن سرپوشیده ورزشی،نبود گاز شهری و آسفالت کهنه دانشگاه مهم ترین نیازهای مجموعه بوده و با پیگیری های صورت گرفته و تا پایان فصل تابستان، برخی از این مشکلات رفع می شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهرستان اندیمشک با اشاره به انتخاب رشته دانش آموزان و جذب ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان هم زمانی با انتخاب رشته دانش آموزان نقش مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان را در توسعه خدمات آموزشی و عمرانی دانشگاه فرهنگیان اندیمشک مهم دانست و عنوان کرد: با پیگیری اداره توزیع برق، آموزش پرورش ،شهرداری و دیگر بخش های اداری شهرستان، طرح های گسترده ای در جهت توسعه و عمران دانشگاه برداشته و به زودی با همکاری تمام این بخش ها شاهد بهره برداری از آن ها، خواهیم بود.

انتهای پیام/