تخلیه و بارگیری ۷۰۰ هزار تن کالا از بندر خرمشهر

خورنا : عادل دریس اظهار داشت: در پنج ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کانتینر TEU به بیش از هزار TEU رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست امسال ۷۰۰ هزار تن کالا از بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: مصالح ساختمانی بیشترین نوع تخلیه و بارگیری کالا از بندر خرمشهر تشکیل می‌دادند.
وی ادامه داد: صادرات مصالح ساختمانی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱۰ درصد رشد همراه بوده که آمار بسیار مطلوبی است.
دریس در خصوص احداث بندر فاو تصریح کرد: از آنجا که بندر فاو در خور عبدالله ساخته می‌شود نه بر روی اروندرود بنابراین ساخت این بندر اثر نامطلوبی بر فعالیت‌های بندر خرمشهر نمی‌گذارد.
وی در ادامه گفت: ایتالیا در ساخت و تکمیل بندر بزرگ فاو عراق ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و بر اساس اظهارات انجام شده، ساخت این بندر تا پایان امسال به پایان خواهد رسید.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر براساس اطلاعات دریافتی از کشور عراق بندر فاو در سه فاز با همکاری مشاوران ایتالیایی ساخته خواهد شد، اضافه کرد: ساخت این بندر علاوه بر جبران کمبود ظرفیت بنادر عراق، در کاهش زمان ترانزیت کالا از شرق آسیا به اروپا نیز اثرگذار خواهد بود.
وی اظهار داشت: بندر خرمشهر در راستای ارتقا و توسعه‌بخشی به اقتصاد منطقه همچنان پیشتاز عمل کرده و امیدواریم در ادامه این مسیر مسئولان نیز تعامل بیشتری را داشته باشند.
دریس خاطرنشان کرد: بندر خرمشهر از مهمترین بنادر کشور است و همچنان با افزایش صادرات روز به روز به سوی تعالی و پیشرفت گام‌های بلندی را می‌پیماید.
وی افزود: به ‌طور یقین پیشرفت بندر خرمشهر موجبات رونق و شکوفایی منطقه و در پی آن اشتغال‌زایی مناسبی را فراهم می‌کند.