مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان:

روند انتصاب مدیران زن در خوزستان رشد تدریجی دارد

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان ضمن اشاره به انتصاب۱۰ مدیر بهزیستی زن در شهرستانهای خوزستان گفت: با توجه به اینکه تا پایان برنامه ششم باید ۳۰ درصد از مدیران کشور از میان زنان انتخاب شوند خوزستان در این زمینه یک روند رشد تدریجی را طی می‌‌کند.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه بانوان استان خوزستان که امروز سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ در استانداری خوزستان برگزار شد سیده فرانک موسوی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت روز خبرنگار گفت: اولویت‌های کاری حوزه بانوان استان خوزستان متناسب با سیاست‌‌گذاری‌های کلان کشوری و استانی و نیز براساس شرایط بومی و محلی استان پی‌ریزی می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان در ادامه حوزه متبوعش را فاقد جایگاه اجرایی دانست و خاطر‌نشان کرد: امور بانوان استانداری تنها یک ناظر و هماهنگ کننده در بین دستگاههای متولی امر است یعنی وقتی که ما از اشتغال بانوان دفاع می‌کنیم این مسئله به هیچ عنوان به معنای متولی بودن ما در امر اشتغال نیست بلکه ما در این زمینه با ایجاد یکسری هماهنگی با دستگاههای متولی اشتغال، تنها نقش مطالبه‌گری را در این خصوص ایفا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مطالبه‌گر حق و حقوق بانوان استان است اظهار کرد:
حوزه بانوان استانداری وظیفه دارد که بحث حق و حقوق بانوان را در هر قسمتی از استان پیگیری و اگر در جایی اجحافی در این خصوص مشاهده کرد ضمن ورود به آنجا مطالبه‌گر حق و حقوق بانوان باشد.

موسوی بیان کرد: از آنجایی که فعالیت در حوزه زنان و خانواده دارای گستردگی‌ها و پیچیدگی‌های مخصوصی است لذا باید تمامی بخشهای دولتی و خصوصی و نهادهای مدنی بالاخص رسانه‌ها به فراخور نقش و جایگاهی که برعهده دارند پای کار آمده و با اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری در انجام این وظیفه مهم و خطیر همکاری کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان اظهار داشت:
علیرغم اینکه کارهای بسیار زیادی تاکنون در حوزه زنان و خانواده استان انجام شده است ولی به علت برخی عقب ماندگی‌هایی که در سطح کلان وجود دارد ما همچنان باید تلاش بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

وی در پایان ضمن اشاره به وجود ۱۰ مدیر بهزیستی زن در شهرستانهای خوزستان گفت: با توجه به اینکه تا پایان برنامه ششم باید ۳۰ درصد از مدیران کشور از میان زنان انتخاب شوند خوزستان در این زمینه یک روند رشد تدریجی را طی می‌کند به نحوی که در حال حاضر نه تنها پست معاون مدیرکل و رئیس مناطق در استان به زنان داده شده بلکه برخی از دستگاههای استانی هم به خوبی در حال اجرایی کردن سهمیه ۳۰ درصدی انتصاب بانوان در سمت‌های مدیریتی شهرستانها هستند.