هر آنچه در برنامه جالب دیشب ۹۰ گذشت

خورنا: برنامه ۹۰ شب گذشته مانند همیشه جالب و دیدنی و محور اصلی آن، پیرامون چندین موضوع بود؛ رخدادهای حاشیه‌ای در مورد برگزاری یا عدم برگزاری جام حذفی ، مصاحبه با سعید رجبی و مهدی مهدوی کیا و ارزیابی تیمهای فوتسال و جوانان ایران، آیتم‌های اصلی برنامه دیشب نود را تشکیل داد. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ برتر کدام بازیکن بود؟

۱- ادینهو ۲- استپانیان ۳- پطروسیان ۴- توره ۵- جانواریو ۶- عمادرضا . که در پایان حدود ۳۷ درصد به جانواریو رای دادند و نزدیک ۲۱ درصد پطروسیان را برگزیدند و ۱۲ درصد ادینهو را انتخاب کردند .

برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ۱۰و ۳۵ دقیقه آغاز شد و در ادامه به حواشی پرداخت. در آغاز برنامه چند بازی فوتسال از سال ۱۹۹۲ پخش شد که در نوع خود جالب بود .

سعید رجبی بهترین گلزن فوتسال جهان در سال ۱۹۹۲، نخستین مهمانان حضوری برنامه ۹۰ بود که اظهار داشت : در آن زمان فوتبالیستهای چمنی در فوتسال بازی می کردند و من با ۱۷ گل برترین گلزن جام جهانی ۱۹۹۲ شدم .

در ضمن هدایت ممبینی به عنوان کار‌شناس داوری به طور حضوری در برنامه ۹۰ حضور داشت .

سپس بازی تیمهای تراکتور و داماش به تصویر کشیده شد و پس از آن مدیر عامل تراکتورسازی مهمان تلفنی ۹۰ بود که در مورد مشکلان مالی این تیم سخن گفت .

در ادامه عادل دست به ابتکار جالبی زد ، فردوسی پور دیشب ویژه برنامه ای را در مورد جام حذفی در نظر گرفت. برنامه ۹۰ دیشب آیتمی را روی آنتن فرستاد که مربوط به جام حذفی بود. در این برنامه عادل گفت و گوهای متفاوتی را با سرمربیان و مدیران تیم های لیگ برتری انجام داده است که همگی (به غیر از ۲ نفر ) انتقاد خود را به برگزار نشدن جام حذفی اعلام کرده اند.

این در حالی است که هنوز فدراسیون تصمیمی قاطعی در این مورد نگرفته است و برگزاری جام حذفی را منوط به عدم حضور ملی پوشان دانسته است.

مهدوی کیا : چرا جام حذفی برگزار نمی‌شود؟

پس از پخش بازی پرسپولیس و پیکان نوبت به حضور دیگر مهمان حضوری ۹۰ یعنی مهدی مهدوی کیا رسید ، با آمدن وی فردوسی‌پور در چند نوبت گلهای مهدوی کیا را پخش کرد و بطور مفصل با وی در مورد نیمکت نشینی و نیز برگزاری جام حذفی حرف زد ، گلهای مهدوی کیا در هامبورگ ، پرسپولیس و تیم ملی به نمایش گذاشته شد و در قسمتی کوتاه تشویق بی امان هواداران هامبورگ برای مهدوی کیا پخش شد که در نوع خود جالب بود .

در بین مصاحبه زنده مهدی مهدوی کیا با عادل فردوسی پور،کاپیتان پرسپولیس با اشاره به فردوسی پور گفت که می خواهد در مورد علی کریمی و اتفاقاتی که بین او و ژوزه پیش آمده حرف بزند.

دوست دارم کریمی برگردد

کیا که گمان می کرد فرصت چندانی برای حرف زدن در برنامه نود ندارد وقتی عادل داشت صحنه های اخراج او در نخستین بازی اش برای استیل آذین را نشان می داد با اشاره به او فهماند که می خواهد در مورد علی کریمی حرف بزند.
مهدوی کیا وقتی فرصت پیدا کرد تا در این مورد حرف بزند گفت:«به اندازه کافی در این مورد حرف زده ایم.اعتقاد من این است که یک اتفاقی در خانواده پرسپولیس افتاده است که می توانست خیلی زودتر از این ها حل شود.کریمی دوست خوب من است و همه مجموعه دوست دارند که برگردد.من قبل از بازی با راه آهن شخصا پیش ژوزه رفتم و با او حرف زدم.امروز تولد علی است و ما دوست داریم که او به تیم برگردد.

او ادامه داد:«خودم خیلی دوست دارم که این اتفاق بیفتد.چون فصل آخری است که فوتبال بازی می کنم و می خواهم در کنار علی از فوتبال خداحافظی کنم.بازگشت علی قدرت تیم ما را بیشتر می کند.امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

جام حذفی ؟

وی در مورد جام حذفی اظهار داشت : داستان جام حذفی هم که دیگر عجیب‌تر شده است. یک روز می‌گویند برگزار می‌شود، یک روز می‌گویند برگزار نمی‌شود، اما یکی از مهم‌ترین جام‌ها در هر کشور جام حذفی است؛ چرا که در وهله‌ی اول کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به یک جام است و یک تیم می‌تواند با ۵-۶ بازی قهرمان شود. دوما تقابل تیم‌های دسته ۲ و ۳ با تیم‌های لیگ برتری و شگفتی‌هایی که در این بازی‌ها رخ می‌دهد باعث می‌شود این جام جذاب شود و شگفتی‌های جالبی رخ دهد.

ما با این کار به تیم‌های دسته ۲ و ۳ ظلم می‌کنیم؛ چرا که آنها دیگر نمی‌توانند خود را نشان دهند و عرض اندام کنند. جام حذفی جامی است که در همه‌ی نقاط دنیا به آن توجه می‌شود اما نمی‌دانم چه هدف و برنامه‌ای پشت آن بوده که مدیران چنین تصمیمی گرفته‌اند.

مهدوی‌کیا با انتقاد از مسوولان فدراسیون فوتبال گفت: من واقعا نمی‌فهمم یعنی چی که جام حذفی برگزار نمی‌شود؟ چه دلیلی داریم که جام حذفی برگزار نشود؟ مگر بازیکنان اروپایی پنج پا دارند که در سال این همه بازی می‌کنند؟ تازه کشورهایی مثل انگلیس یکی دو لیگ بیشتر از سایر کشورها برگزار می‌کنند. ما که دیگر این چیزها را نداریم. فقط یک لیگ داریم که آن هم ۲۰ روز ۲۰ روز تعطیل می‌شود. اصلا منطقی نیست.

رویانیان و فتح الله زاده سر صندلی قهر کردند و رفتند!

در ادامه گزارشی از تمرین تیم ملی پخش شد که رییس فدراسیون فوتبال گفت : رویانیان و فتح الله زاده به خاطر ترتیب چیدمان صندلی ها جلسه مجمع را ترک کردند.

علی کفاشیان در گفت و گو با برنامه نود در مورد خروج رویانیان و فتح الله زاده از مجمع فدراسیون فوتبال گفت: من بعد از محمع با آنها حرفی نزدم اما با هم دوست هستیم.رویانیان و فتح الله زاده از جایی که برایشان در نظر گرفته شده بود ناراحت بودند و به همین دلیل قهر کردند.این کار تقصیر بچه های برگزار کننده مجمع بود.

او وقتی با این سوال خبرنگار که پرسید اما رویانیان گفته بود اصلا نمی خواسته در جلسه شرکت کند مواجه شد این واکنش را نشان داد: اینطور نیست.آنها قرار بود در جلسه شرکت داشته باشند،اصلا آقای رویانیان و فتح الله زاده عضو مجمع هستند و به احترام اعضای مجمع باید در جلسه می ماندند اما خودشان گفتند که به خاطر ترتیب صندلی ها نارحت شده بودند پس دلیل نیامدنشان همین بوده است.

کنایه نود درجه به مهدی رحمتی

در بخش نود درجه برنامه نود فردوسی پور به رحمتی کنایه زد و گفت که او طلسم هایش رادر تبریز جا گذاشته است.
در برنامه برنامه دیشب نود و در بخش نود درجه فردوسی پور کنایه ای را به دروازه بان تیم ملی زد و گفت:

مهدی رحمتی طلسم هایش را در تبریز جا گذاشته است. در این بخش در حالی که بازی تیم های تراکتور سازی و داماش گیلان پخش می زد پس از اصابت ۵ ضربه به تیرک داماشی ها فردوسی پور گفت: با طلسم رحمتی حتما ازبکستان را شکست می دهیم چون طلسم او مدت دار است.

در قسمت پایانی برنامه بازی تیم ملی جوانان مقابل تیمهای ژاپن و امارات در آسیا و نیز بازی تیمهای دسته اول پخش شد .

پرسش و پاسخ نظرسنجی نود

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ برتر کدام بازیکن بود؟ ۱- ادینهو ۲- استپانیان ۳- پطروسیان ۴- توره ۵- جانواریو ۶- عمادرضا . که در پایان حدود ۳۷ درصد به جانواریو رای دادند و نزدیک ۲۱ درصد پطروسیان را برگزیدند و ۱۲ درصد ادینهو را انتخاب کردند . یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر در این نظر سنجی شرکت کردند .

این برنامه ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه به اتمام رسید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *