رایزنی نوروززاده و استاندار بوشهر درباره مسئولیت های اجتماعی پتروشیمی های عسلویه

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و استاندار بوشهر برگسترش همکاری ها و توجه به مسئولیت های اجتماعی پتروشیمی ها در منطقه عسلویه تاکید کردند.

 رضا نوروز زاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر صبح امروز سه شنبه ۱۶( مرداد ) درباره روند توسعه صنعت پتروشیمی در سطح منطقه و نیز مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در عسلویه دیدار کردند.

بر اساس این گزارش دراین دیدار استانداری بوشهر به عنوان نهاد پاسخگو به تقاضاهای عمرانی استان و دریافت کننده منابع مسئولیت اجتماعی پتروشیمی ها در استان مشخص شد.
نوروز زاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این دیدار اظهارکرد: از نظر ما نماینده عالی دولت در منطقه استانداری است و در راستای برنامه های دولت که در کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان مشخص می‌شود چارچوب مصوب تعیین می شود. بنابراین استانداری باید پروژه معرفی کند و ما بر اساس قانون پروژه را اجرا نمی کنیم زیرا دستگاه اجرایی مرتبط وجود دارد، ما نقش ذی حساب وزارت اقتصاد و دارایی را برای تامین اعتبار پروژه‌های دولتی بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ اختلاف نظری وجود ندارد و پروژه ای که استانداری تایید کند ما بر اساس مصوبه شورای راهبردی منطقه تامین بودجه خواهیم کرد.

عبدالکریم گراوندی استاندار بوشهر نیز خواستار تخصیص بودجه به شهرستانهای دیگر استان که پتروشیمی ندارند شد و گفت: تامین رضایت استان رویکرد اصلی ما است باید توقعات مردم برطرف شود زیرا وجود مردم کنار صنعت امنیت ایجاد می‌کند بنابراین با اولویت بندی که انجام خواهد شد منابع پتروشیمی در حوزه مسئولیت اجتماعی به استانداری تحویل شود.

استاندار بوشهر افزود: کار و فعالیت صنعت پتروشیمی موجب ایجاد امنیت و آبروی کشور و عسلویه و همچنین افتخار نظام است با این وجود بهترین راهکار تامین رضایت کل گستره استان است. برای تخصیص بودجه نیز در آینده نزدیک مبنای کارشناسی در توزیع اعتبارات ارائه خواهد شد.

بر پایه این گزارش ، جعفرربیعی مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس نیز از استاندار خواست تا تمام پروژه ها توسط استانداری اولویت بندی شود ودرباره اهمیت این مسئله گفت: متولی جذب بودجه پتروشیمی ها در راستای مسئولیت اجتماعی استانداری باشد و مکانیزم روشنی از میزان بودجه مورد نیاز و اختصاص بودجه و اجرای پروژه توسط استانداری مشخص شود تا بر اساس آن شورای راهبردی اعتبار لازم را مصوب کند./نیپنا