فرمانده نیروی انتظامی خوزستان:

۹۷ درصد از تیراندازی‌های غیرمجاز در استان خوزستان کشف می‌شوند

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با بیان اینکه طی ۱۳۹ روز گذشته میزان تیراندازی‌های غیرمجاز در استان ۳۷ درصد کاهش یافته است اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۷ درصد از تیراندازی‌های غیر‌مجاز در استان خوزستان کشف شده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه استان خوزستان که امروز سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ در محل سالن اجتماعات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان برگزار گردید سردار حیدر عباسزاده ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرار رسیدن روز خبرنگار به تمامی فعالین حوزه رسانه استان اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در یک اجتماع ارتباط بسیار زیادی با وظایف و ماموریت‌های پلیس در آن اجتماع دارد. ما اعتقاد راسخ داریم که پلیس بدون وجود رسانه‌ها و نقش اطلاعرسانی و آگاهی‌رسانی آنها به هیچ عنوان نمی‌تواند وظایف اصلی خود را به درستی ایفا کند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: یکی از راههای اساسی ارتقا احساس امنیت در بین شهروندان یک اجتماع در تعامل بسیار نزدیک پلیس با اصحاب رسانه به وجود می‌آید یعنی اگر رسانه‌ها بتوانند به خوبی و در اسرع وقت اقدامات و عملکرد پلیس را در امر برخورد قانونی با عوامل مخل امنیت عمومی جامعه منعکس کنند این مسئله می‌تواند باعث ترزیق هر‌چه بیشتر حس امنیت در یک اجتماع و افزایش رضایت‌مندی شهروندان ‌می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش منحصر به فرد رسانه‌ها در اعتمادسازی هرچه بیشتر در جامعه یادآوری کرد: علیرغم اینکه طی شش روز گذشته سایت‌های معاند با هدف موج سواری بر روی مطالبات اقتصادی مردم می‌خواستند تجمعاتی را در استان خوزستان به وجود بیاورند و حتی در این راستا بیش از ۱۹۵ فراخوان تجمع را نیز منتشر کردند ما مشاهده می‌کنیم که هوشیاری مردم و همیاری خوب رسانه‌های استان خوزستان باعث شد که نقشه آنها در ایجاد ناآرامی‌هایی در خوزستان نقش برآب شود و این دستاورد در واقع نشان دهنده وجود رسانه‌ها و مردم هوشیاری در استان خوزستان است که به خوبی از اهداف شوم این دشمنان قسم‌ خورده نظام و انقلاب آگاهی دارند.

عباس‌زاده با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی تاثیرات بسزایی را داشته باشند اظهار کرد: برخلاف حوزه سخت افزاری پلیس که در برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد و تصادفات جاده‌ای نمی‌تواند نقش چندان موثری را ایفا کند رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ سازی درست در واقع تاثیرات بسیار مطلوب‌تری در کاهش این معضلات اجتماعی داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پلیس در ۱۳۹ روز گذشته اظهار کرد: پلیس استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر طی این پروسه زمانی موفق به کشف پنج تن و ۲۲۹ کیلوگرم و ۴۳۱ گرم انواع مواد مخدر شده است که ۱۱۰ کیلوگرم از این مقدار تنها متعلق به روز گذشته است.

وی افزود: البته لازم به ذکر است که این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته یک رشد ۱۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده در ادامه از کاهش ۳۲ درصدی میزان جرایم خشن در استان خبر داد و تصریح کرد: این جرائم که شامل هفت نمونه جرم قتل، آدمربایی، تجاوز به عنف، شرارت، سرقت مسلحانه و گروگانگیری است هر ساله با تلاش و فداکاری نیروی انتظامی استان به مقدار قابل توجهی از عدد ۱۰ سال پیش آن همچنان در حال کاهش است و البته این دستاورد درحالی به وجود آمده است که تجهیزات و امکانات خودرویی ما رشد و نوسازی چندانی هم نداشته‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با بیان اینکه طی ۱۳۹ روز گذشته میزان تیراندازی‌های غیرمجاز در استان ۳۷ درصد کاهش یافته است اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۷ درصد از تیراندازی‌های غیر‌مجاز در استان خوزستان کشف شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه علیرغم اینکه در ۱۰ سال گذشته معدل کشفیات سرقت در استان خوزستان همیشه ۶۲ درصد بوده این میزان در ۱۳۹ روز گذشته به ۹۱ درصد ارتقاء یافته است یعنی از هر هزار سرقت احتمالی به وقوع پیوسته در استان ۹۱۰ فقره آن کشف شده است.

عباسزاده ضمن بیان این مطلب که افزایش کشفیات سلاح و مهمات‌های غیر‌مجاز می‌تواند در کاهش جرایم خشن نقش موثری را داشته باشد اظهار کرد: در ۱۳۹ روز گذشته میزان کشفیات که نیروی انتظامی خوزستان در این زمینه داشته نسبت به مدت مشابه گذشته آن در سال گذشته حدود ۴۳ درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان در پایان گفت: میزان کشفیات کالای قاچاق در استان خوزستان طی ۱۳۹ روز گذشته یک تریلیون و ۸۰۲ میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۶۴۱ هزار ریال یا به عبارتی در حدود ۱۸۲ میلیارد تومان بوده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته یک رشد ۵۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.