رئیس سازمان محیط زیست کشور:

پروژه مبارزه با ریزگردهای خوزستان را نمی‌توان از تهران به خوبی مدیریت کرد

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه مدیریت مبارزه با ریزگردهای استان خوزستان را نمی‌توان از تهران به خوبی انجام داد اظهار کرد: براساس توافقی که با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته‌ایم نه تنها مدیریت طرحها مقابله‌ای با گرد‌و‌غبار بلکه نحوه توزیع اعتبارات این مسئله را نیز به استان خوزستان تفویض کرده‌ایم.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه کارگروه مقابله با پدیده گردوغبار استان که امروز یکشنبه ۱۴ مرداد ۹۷ در استانداری خوزستان برگزار شد عیسی کلانتری اظهار کرد: مشکلات زیست محیطی اینروزهای استان خوزستان نتیجه اقدامات اشتباه و ناقصی است که متاسفانه در گذشته با بخشی‌نگری در این استان انجام شده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ضمن اشاره به معضل زیرگردهای استان خوزستان گفت: در حال حاضر دو نوع ریزگرد تابستانه و زمستانه در خوزستان وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد نوع زمستانه آن دارای منشاء داخلی است.

وی اضافه کرد: البته به منظور انجام اقدامات مقابله‌ای با این پدیده نه تنها کارهای خیلی خوبی تاکنون صورت پذیرفته بلکه با حمایت رئیس‌جمهور و بسیجی که در کل استان صورت پذیرفت یک بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری هم توسط مجلس از محل صندوق توسعه ملی به استان خوزستان اختصاص پیدا کرده است که ۵۰ میلیون برای ساماندهی بحث برق استان و مابقی آن هم برای مسئله گرد وغبار استان است.

کلانتری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کلیه بودجه مخصوص مبارزه با گرد‌و غبار کشور به استان خوزستان تعلق یافته است لذا باید به منظور هزینه کرد صحیح این بودجه ابتدا براساس طرحهای مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شده، یک طرح جامع مقابله با گرد‌و‌غبارهای با منشاء داخلی در استان خوزستان پیاده‌سازی شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در پایان با بیان اینکه مدیریت پروژه مقابله با ریزگردهای استان خوزستان را نمی‌توان از تهران به خوبی انجام داد اظهار کرد: براساس توافقی که با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته‌ایم نه تنها مدیریت طرحها مقابله‌ای با گرد‌و‌غبار بلکه نحوه توزیع اعتبارات این مسئله را نیز به استان خوزستان تفویض کرده‌ایم.