جنگ اسرائیل با ایران ۹ نوامبر آغاز خواهد شد!؟

خورنا: بازی جنگی” که در طول آن کارشناسان مشهور اسرائیل در زمینه امنیت رفتار هر دو طرف در اولین روز درگیری های نظامی بین اسرائیل و ایران مدل سازی کردند، در موسسه مطالعات استراتژیک در دانشگاه تل آویو به پایان رسید.

طبق سناریوی پیشنهادی، جنگ ۹ نوامبر ۲۰۱۲، آغاز خواهد شد هنگامی که نیروی هوایی نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای اصلی ایران حمله کند. کانال تلویزیونی “الجزیره” به جهان خبر حمله را گزارش خواهد داد اما دولت اسرائیل مسئولیت را به عهده خواهد گرفت و خواهد گفت که آنها چاره ای دیگر نداشتند.

کارشناسان بر این باورند که این حمله آسیب به زیرساخت های هسته ای ایران خواهند رساند. اولین حمله انجام شده با سه موج، کارهای ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم به سه سال عقب می رساند. ایالات متحده آمریکا در باره آغاز حمله اطلاع نداشته و حمله بدون حمایت ایالات متحده آمریکا انجام می گزفت.

ایران در پاسخ به این حمله ، ۲۰۰ موشک “شهاب” را به اسرائیل پرتاب خواهد کرد و از همیارانش مانند “حزب الله” و حماس خواستار پیوست به اقدامات نظامی برای خواهد بود.

در این حال، ایرانی ها تمام کوششها را به کار خواهند برد تا از شرکت ایالات متحده آمریکا در این جنگ جلوگیری کنند. ارتش ایران از حمله به پایگاه های نظامی آمریکا خودداری خواهد کرد و از کشتی رانی در خلیج فارس جلوگیری نخواهد کرد. اسرائیل تلاش خواهد کرد تا در مقابل ضربه تلافی جویانه ایستادگی کند و برای به پایان دادن عملیات نظامی تمام تلاشها را به کار خواهد برد.

اما ارتش اسرائیل در روز دوم این درگیری بار چهارم به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران، ایالات متحده آمریکا از اسرائیل پشتیبانی خواهد کرد و خواهد گفت که این حمله بجا و بمورد بود. دولتهای منطقه ای مانند ترکیه، عربستان سعودی، مصر، کشورهای حوزه خلیج فارس برای جلوگیری از یک جنگ منطقه ای تمام کوششها را به کار خواهند برد. روسیه، به دنبال اهداف خاص خود، تلاش های بین المللی را فلج خواهد کرد و به این درگیری پایان خواهد داد.

کارشناسان بر این باورند که همه طرفها حداقل در دو روز اول جنگ عاقلانه عمل خواهند کرد. اسرائیل به حملات و موشکباران عقب جبهه پاسخ نخواهد داد و همچنین از تشدید اوضاع در شمال و جنوب جلوگیری خواهد کرد.

اما این بازی جنگی پاسخ نمی دهد، این جنگ چطور به پایان خواهد رسید.

این که چرا در این مقطع زمانی صدای روسیه اقدام به انتشار چنین مطلبی کرده است جای تامل دارد.

به گزارش شفقنا، پیشتر رسانه ها از طرح نتانیاهو برای حمله به ایران در سال ۲۰۱۰ خبر داده بودند که به دلیل بیم از عواقب آن مورد موافقت سایر مسئولان رژیم صهیونیستی قرار نگرفته بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *