اندر حکایت کنده کاری‌های خرمشهر/ حفاری‌هایی که هیچگاه تمام نمی‌شود

خورنا: کنده‌کاری‌های اخیر در خرمشهر شرایطی ایجاد کرده است که گویی حفاری‌های این شهر هیچگاه به اتمام نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، این روزها هرجای این شهر قدم می‌گذاری معابری را می‌بینی که معبر نه بلکه به توقفگاه تبدیل شده است.

چاله‌هایی که انگار هیچگاه خیال پر شدن را ندارد و بلکه روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

انجام توامان پروژه‌های گازرسانی و خط لوله آب در مناطق مختلف خرمشهر فضایی کارگاهی را در این شهرستان ایجاد و تردد شهروندان و خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

این در حالی است که برای اجرای طرح خط لوله آب در این شهرستان مدتی است که بخش اعظمی از خیابان اصلی شهر از سمت مسجد جامع بسته شده و امکان تردد در آن وجود ندارد.

هنوز کنده‌کاری‌های این بخش به پایان نرسیده که بخش دیگری از شهر توسط مجری این طرح بسته و عملیات نااتمام کنده‌کاری این بار در بخش دیگر آغاز شده است.

به همه اینها باید کنده‌کاری‌های ناشی از حفاری گازرسانی که تقریباً همه خیابان‌ها و کوچه‌های شهر را در برگرفته را نیز باید افزود که شرایطی به وجود آورده که یافتن آسفالت مناسب به رویایی دست ‌نیافتنی برای مردم تبدیل شده است.

به ویژه در فصل زمستان و با اندک بارشی گل و لای سراسر خیابان‌های شهر را دربر می‌گیرد و اندک آسفالت‌های موجود را نیز در خود غوطه‌ور می‌کند.

در ماه‌های اخیر البته اقداماتی در زمینه آسفالت برخی از مناطق انجام شده است اما تداوم حفاری‌های بی‌پایان جلوه‌ای بسیار نامناسب را برای شهری که روزانه صدها و بلکه هزاران نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور به آن می‌آیند ایجاد کرده است.

جلوه‌هایی که به هیچ‌ وجه زیبنده این شهر مقدس نیست و حتی مهمانان و زائرانی که آن‌ را می‌بینند با دیده تعجب به آن می‌نگرند.

به هرحال اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمات عمومی اقدامی بسیار شایسته و درخور تحسین است اما باید رفاه مردم و مسئله بسیار مهم مدیریت زمان را نیز در آن لحاظ کرد و نباید فضایی در شهر ایجاد شود که به بهانه اجرای پروژه‌های عمرانی حتی امکان تردد آسان نیز از شهروندان سلب شود.

در این راستا همکاری مسئولان نهادهای مختلف قبل، حین و پس از انجام عملیات و تسریع در مرمت حفاری‌ها اقدامی است که می‌بایست مورد تاکید قرار گیرد.

به هر حال به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در فصل بارش قرار داریم باید هرچه سریع‌تر شاهد اتمام حفاری‌ها و مرمت کنده‌کاری‌های گذشته باشیم تا گل و لای‌‌ها و آب‌گرفتگی‌ها شادی نزول باران رحمت الهی را خیلی زود با خود نشوید.

نارحتی و گلایه‌مندی مردم در این خصوص موجب شد تا نوشتار فوق که تقریباً از زبان خود شهروندان است برای آگاهی مسئولان شهر نگاشته تا نسبت به رفع وضعیت نابه‌سامان اخیردر پایتخت مقاومت ایران فعال‌تر و پویاتر از گذشته کار کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *