نماینده آبادان: مسئولان خوزستان می ترسند آبادان رقیب اهواز شود

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: مسئولان استانی به بهانه واهی که می‌ترسند آبادان در پیشرفت رقیب اهواز شود مانع از پیشرفت این شهر قدیمی و مهم می‌شوند.

نماینده مردم آبادان و اروند کنار در مجلس یکی از دلائل اصلی عدم پیشرفت این شهر مهم مرزی را مسئولان استان خوزستان دانست.

محمدسعید انصاری اظهار داشت: مسئولان استانی به بهانه واهی که می‌ترسند آبادان در پیشرفت رقیب اهواز شود مانع از پیشرفت این شهر قدیمی و مهم می‌شوند.

وی در ادامه به حضور یکی از مدیران کشوری در آبادان اشاره کرد و گفت: در همین هفته جاری برای حضور یکی از شرکت‌های هواپیمایی در آبادان یکی از مدیران را به این شهر دعوت کردیم اما مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان به جای اینکه ما را در این کار ترقیب و تشویق کند به عدم همکاری ما را تهدید کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه فرودگاه آبادان خاطرنشان کرد: در قبل از جنگ تحمیلی حجاج ۹ استان ایلام، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری و لرستان از خوزستان به حج مشرف می‌شدند و میدان میوه و تره بار اهواز از آبادان خرید می‌کرد ولی در بعد از جنگ این‌ها همه تعطیل شد.

انصاری با بیان اینکه کار مسئولان استان‌ها فقط نگاه کردن به وضعیت مراکز استان هاست، اضافه کرد: نباید بلایی که صدام بی‌دین و ملعون در جنگ به سر شهرهای آبادان و خرمشهر آورد را ما ادامه دهیم و به فکر پیشرفت و آبادانی نه تنها این دو شهر بلکه کل استان خوزستان باشیم.

وی در این خصوص ادامه داد: شهر دبی که الان یکی از شهرهای مطرح به حساب می‌آید بعد از مرگ آبادان در جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق علیه ایران و بی‌توجهی ما مسئولان این چنین رونق گرفت وگرنه در زمان حیات آبادان این شهر حاشیه خلیج فارس نام و نشانی نداشت.

نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس نهم در ادامه مقصر اصلی در تهاجم فرهنگی دشمنان را مسئولان دانست و گفت: چرا باید در شهری که در گذشته‌ای نه چندان دور انواع سینما‌ها بود الان حتی یک سالن مجهز برای نمایش تئا‌تر وجود نداشته باشد.

این نماینده مجلس عدم توجه به تهاجم فرهنگی دشمن را علت اصلی برخی بی‌فرهنگی‌ها در جامعه عنوان کرد و بیان نمود: باید در کارهای مختلف فرهنگ سازی شود و تمام کسانی که در فرهنگ فعالیت کرده‌اند می‌دانند که در زمینه‌های گوناگون فرهنگی هماهنگی‌های لازم نمی‌شود.