سرپرست فرمانداری ویژه دزفول

با محتکرین برخورد جدی خواهد شد

به گزارش خبرنگار ما امیرعیسی زاده سرپرست فرمانداری ویژه #دزفول ظهر امروز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دزفول اظهار کرد: افزایش افسارگسیخته قیمت ها دربازار ، یک مشکل کشوری است که موجب اعتراض مردم در سراسر کشور شده است.

وی بابیان اینکه این افزایش قیمت ها در بازار دزفول نیز دیده می شود، افزود: دربرخی مشاهده می شود که قیمت برخی اجناس یا کالاها در دزفول بالاتراز قیمت نرمال کشوری است که دلیل این امر ضعف دستگاه های متولی در نظارت و عدم برخورد کافی و بازدارنده نبودن میزان جریمه ها است بگونه ای که فرد گرانفروش پس از شناسایی و معرفی به تعزیرات جریمه ناچیز خود را پرداخت و مجددا اقدام به گرانفروشی یا کم فروشی می کند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول بااشاره به بروز پدیده ممانعت فروشندگان از فروش کالای خود به ویژه در حوزه کالای خانه ، گفت : در نشست شورای تامین شهرستان مصوب شد که اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف دزفول بصورت شبانه روزی و باسرعت عمل بالا ، بازار و متخلفان را رصد و شناسایی کنند.

عیسی زاده باتاکیدبراینکه تمام مسئولان ستادتنظیم بازار دزفول موظف هستند باافزایش تلاش ها آرامش و ثبات را در بین بازار و مردم برقرار کنند ، گفت: هرچندمعضل افزایش قیمت ها عمدتا کشوری است اما متولیان در شهرستان دزفول باید بابررسی جوانب و افزایش نظارت و بازرسی ها این معضل را در شهرستان دزفول تاحد قابل قبولی کاهش دهند چرا که وظیفه ما تلاش درجهت تامین آرامش و رفاه مردم است.

وی همچنین بابیان اینکه بیشترین تخلفات و گرانفروشی ها در بازار میوه و تره بار دزفول رخ می دهد، عنوان کرد: نبایدتمام فعالیت و بازرسی های ستادتنظیم بازار دزفول و پرونده های ارجاع شده به تعزیرات حکومتی محدود به برخورد با چندخرده فروش کوچک باشد چرا که مشکل اصلی بازار میوه و تره بار شهرستان وجود واسطه ها و دلالانی است که نرخ تعیین می کنند و گاه با دپوکردن محصولات مانع فروش آنها می شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول اضافه کرد:شواهد و بررسی های متعدد ما نشان می دهد که قیمت گذاری در بازار میوه و تره بار دزفول براساس سیستم نظام مند و مطابق با عرضه و تقاضا نیست و تمام بازار توسط سودجویان و دلالان مدیریت و تمام زحمات کشاورزان نادیده گرفته می شود.

عیسی زاده تصریح کرد: معاملات نادرست و غیرقانونی متعددی در میدان میوه و تره بار دزفول بین حجره داران و دلالان صورت می پذیرد که نباید منکر این موضوع شد بنابراین ما در برخورد با متخلفان و دلالان هیچ تعارفی نبایدداشته باشیم و شناسایی و معرفی این افراد با هر پشتوانه ای که دارند باید اولویت ستادتنظیم بازار دزفول باشد.

وی بابیان اینکه بازار دزفول تامین کننده اجناس و محصولات مردم ۳ استان است، افزود: باید کمیته ویژه ای بانظارت اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان تشکیل شود تا نظارت ها و نحوه برخورد با متخلفان و به ویژه دلالان باسرعت و شدت بیشتری انجام شود که دراین راستا لازم است تمامی دستگاه های مسئول در ستاد تنظیم بازار بایکدیگر همکاری و همراهی کنند تا بااقدامات اصولی و جدی تر بتوانیم آرامش در بین مردم و بازار برقرار شود