محمدی نسب:در صورت حمایت مسئولان، میتوانیم به بازارهای جهانی فکر کنیم

خورنا: مدیر شرکت تولید روغن نباتی ارجان نوین گفت: با حمایت همه جانبه از تولید ملی، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و تامین نیاز داخل میتوانیم به بازارهای جهانی فکر کنیم.

به گزارش خبرنگار خورنا از بهبهان، مسعود محمدی نسب مدیر شرکت تولید روغن نباتی ارجان نوین اظهار کرد: شرکت ارجان نوین با نام تجاری روغن نیلوفر محصولات خود را در سایزهای مختلف به سراسر استان و کشور صادر میکند.

محمدی نسب بیان کرد: ظرفیت تولید این شرکت تا سال گذشته ۳۰۰ تن در روز بود که با تلاشهای هیئت مدیره و همت همه کارکنان شرکت توانستیم ظرفیت شرکت را به ۲ برابر برسانیم و تولید روزانه را به ۶۰۰ تن افزایش دهیم.

وی در ادامه در خصوص تاثیر تحریم ها بر صنعت روغن کشور خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه برخی از مواد اولیه از خارج از کشور وارد میشوند و در حال حاضر به دلیل تحریم ها به راحتی قابل تهیه نیستند ظرفیت تولید روغن در شرکت ارجان نوین به روزانه ۲۰۰ تن کاهش یافته است.

مدیر شرکت روغن نباتی نیلوفر ادامه داد: با وجود فشار تحریم ها و کاهش واردات مواد اولیه شرکت تصمیم گرفتیم مواد مورد نیاز شرکت را خودمان تولید کنیم.

محمدی نسب افزود: به همین جهت با تلاش و همت همه کارکنان و هیئت مدیره توانستیم تجهیزات روغن کشی از دانه های روغنی را وارد منطقه کنیم و مراحل اولیه این طرح را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

وی در خصوص دلایل عدم راه اندازی واحد روغن کشی تصریح کرد: عدم حمایت مسئولان استانی و همچنین عدم ارائه تسهیلات بانکی به شرکت، نتوانستیم بودجه و حمایت های لازم را جهت راه اندازی این واحد ضد تحریم جذب کنیم.

محمدی در خصوص مزیت های راه اندازی واحد روغن کشی بیان کرد: با راه اندازی این واحد علاوه بر ۵۰۰ شلغی که به صورت مستقیم برای مردم بومی منطقه ایجاد میشود، میتوانیم محصولات کشاورزی باغات خوزستان و استانهای همجوار را خریداری کنیم و به این صورت کشاورزان منطقه برای تولید محصولات بهتر و بیشتر ترقیب و تشویق خواهند شد.

وی درخصوص دیگر مشکلاتی که گریبان گیر شرکت شده اند گفت: کشور ما در تولید محصولات پتروشیمی نه تنها خود کفاست، بلکه از بزرگترین صادر کننده در جهان به شمار میرود اما ما برای تهیه ماده پتروشیمیایی P.E.T که در شرکت تندگویان ماهشهر تولید میشود دچار مشکل هستیم.

محمدی نسب در ادامه افزود: ما برای بهره برداری از تمام ظرفیت شرکت در ماه نیازمند ۳۰۰ تن از ماده P.E.T هستیم که کل سهمی که سازمان حمایت از تولید برای ما در نظر گرفته است ۱۰۰ تن میباشد که آن هم به راحتی برای ما تامین نمیشود.

مدیر شرکت تولیدی ارجان نوین اذعان داشت: در چنین حالتی ما به ناچار باید نیاز شرکت را از بازار آزاد تامین کنیم که قیمت آن حدود ۳ برابر قیمت بورس میباشد و همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت تمام شده روغن میشود.

محمدی نسب اظهار کرد: با بالا رفتن قیمت محصولات جانبی، قیمت تمام شده محصولات ما نیز بالا میرود و مصرف کنندگان فکر میکنند که روغن در بازار گران شده است که چنین چیزی نیست.

وی در پایان ضمن درخواست حمایت بیشتر از سوی شرکت پتروشیمی تند گویان، مدیران بانکی استان و مسئولان استانی از جمله استاندار خوزستان تاکید کرد: با حمایت همه جانبه از تولید ملی، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و تامین نیاز داخل میتوانیم به بازارهای جهانی فکر کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *