گزارش دانشگاه امیر کبیر از روند برگزاری آزمون استخدامی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس

خورنا|باقر گل فر:آزمون استخدامی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در تاریخ ۹۷/۴/۲۹ در سلامت کامل و تحت کنترل های امنیتی فراوان انجام شد .

در این آزمون تعداد ۱۳۱۳۸ نفرثبت نام کرده اند که حدود ۹۵۰۰ نفر از این تعداد در آزمون مذکور شرکت کردند ، از این تعداد ۷۵۵۸ نفر خوزستانی بوده که نزدیک به شصت درصد کل شرکت کنندگان را شامل می شوند با توجه به ضریب امتیازات ویژه ۱/۱۵ برای استان خوزستان ۱/۳۰برای شهرستان بهبهان امکان پذیرش نیروهای بومی بسیار بالاست .
با عنایت به برگزاری بیش از ۲۰ آزمون استخدامی مشابه توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اطلاع می رساند این آزمون توسط دو دانشگاه معتبر دولتی ( صنعتی امیرکبیر و صنعتی خاتم الانبیا) برگزار شده است و کلیه مراحل از تولید سوالات تا چاپ توسط نرم افزار در قرنطینه با لحاظ استانداردهای امنیتی صورت گرفته است .
همچنین جابجایی سوالات به محل برگزاری با اسکورت نیروی انتظامی و پلمپ و فک پلمپ با نماینده شورای تامین شهرستان و دانشگاه های مجری صورت گرفته است .
فرآیند اجرا در بهبهان توسط دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء و با نظارت ناظرین محترم دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شورای تامین شهرستان و نظارت شرکت هلدینگ خلیج فارس صورت گرفته است. در خصوص منابع سوالات آزمون از میان سرفصل های درسی مصوب شورای عالی گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری انتخاب شده است و استاندارد سوالات منطبق بر آزمون های سازمان سنجش کشور می باشد .
بانک سوالات دارای بیش از ۷۰۰۰ سوال بوده و سوالات توسط استاید دانشگاه که بعضا طراح سوالات کنکور کارشناسی ارشد و دکترا سازمان سنجش نیز می باشند طراحی شده و انتخاب سوال از بانک سوالات به صورت کاملاً تصادفی و توسط نرم افزار صورت می گیرد .
کلیه افرادی که در تولید دفترچه ی سوال و تکثیر و بسته بندی آن دخیل بوده اند به مدت ده شبانه روز در قرنطینه کامل قرار گرفته اند و امکان استفاده از هیچگونه وسیله ی ارتباطی را با بیرون از محل قرنطینه و امکان خروج از محل را تا پایان آزمون نداشته اند .
درجه سختی در آزمون ها نسبی بوده و بسته به اینکه چه درصدی از سوالات پاسخ داده می شود و نمودار پاسخگویی سوالات به چه صورت است با الگوریتم های استاندارد نمره تراز محاسبه می شود .
کلیه این فرآیندها ماشینی بوده و برای همه شرکت کنندگان به صورت یکسان اعمال می شود از این رو شرکت کنندگان فقط با یکدیگر مقایسه می شوند.