شهردار چمران:ملی شدن اعتبارات ارزش افزوده باعث نابودی خوزستان می‌شود

شهردار شهر چمران گفت: با ملی شدن اعتبارات ارزش افزوده استان خوزستان نابود خواهد شد.

ابراهیم بریحی‌نژاد، شهردار شهر چمران اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه اعتبارات ارزش افزوده از حالت منطقه‌ای به استانی تبدیل شد و به تازگی نیز مباحثی مطرح شده که این اعتبارات کشوری و در مرکز متمرکز شود.

وی افزود: این مسأله برای استان خوزستان که رونق اقتصادی خوبی به جهت وجود و فعالیت صنایع متعدد در آن وجود دارد هرچند خیر و برکت این موضوع کمتر به منطقه رسیده، اما یک فاجعه بزرگ به شمار می‌رود و باعث نابودی استان خواهد شد.

شهردار چمران بیان کرد: بر همین اساس شهرداران سراسر استان نامه‌ای را تنظیم کرده و تحویل مجمع نمایندگان استان خوزستان داده‌ و این موضوع در این مجمع مطرح شده است. از آنجایی که درآمد عمده شهرداری‌ها از اعتبارات ارزش افزوده است اگر این اتفاق بیافتد استان خوزستان متضرر خواهد شد.

وی ادامه داد: همه شهرداران استان خوزستان نسبت به این موضوع معترض هستند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تحقق این مسأله به کار خواهند برد و از مجمع نمایندگان نیز انتظار می‌رود با جدیت از عملی شدن این بحث جلوگیری کنند.

بریحی‌نژاد در ادامه به رویکردها و برنامه‌های شهرداری چمران برای جبران کاهش درآمدهای ناشی از استانی شدن اعتبارات ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: ما در این رابطه دو رویکرد را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. رویکرد نخست مدیریت هزینه‌های شهرداری است که در این راستا کارگروهی تشکیل شده و سیاست اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

شهردار چمران عنوان کرد: در این راستا کارکنان و کارگران شهرداری چمران حاضر شدند برای کمک به این موضوع حق شیفت و اضافه‌کاری خود را نادیده بگیرند تا این شهرداری دچار مشکل نشود که جا دارد به همین دلیل از آنها صمیمانه قدردانی و تشکر کنم.

وی در پایان گفت: رویکرد دوم ما تمرکز بر پروژه‌های اولویت‌دار و نیمه‌کاره است. در این رابطه تلاش خواهیم کرد پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای همچون استخر شهرداری چمران را به سرانجام برسانیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *