مجموعه شهرداری زیباسازی مرکز پر تردد شهر را در اولویتهایشان لحاظ کنند/ توجه به چهره باغملک اولویت اصلی مسئولان باشد

مجموعه شهرداری زیباسازی مرکز پر تردد شهر را در اولویتهایشان لحاظ کنند/ توجه به چهره باغملک اولویت اصلی مسئولان باشد

✍ به قلم علی ذکوی
باورتان می شود در توریستی ترین شهر جهان “ونیز” #تبلیغات_ممنوع است و شما هیچ اثری از تبلیغات بر در و دیوار و کف پیاده روها نمی بینید آن هم در حالی که شرکت های بزرگ حاضرند برای یک سانتی متر این شهر هزاران یورو هزینه ی تبلیغات بدهند.

این روزها اگر گذر کوتاهی به اصلی ترین میدان شهر باغ ملک داشته باشید در همان نگاه اول دهها بنر بزرگ تبلیغاتی و اعلامیه های دومتری فوت و مراسمات فاتحه و تابلوهای مطب دندانپزشکی و هزاران تراکت بزرگ و کوچک که بعضی از آنان آنقدر قدیمی اند که به خاطرات جمعی شهر بدل شده اند توجهتان را به خودجلب می کند. این تبلیغات بی نظم و پراکنده که چهره ی شهر را به بدترین وجه ممکن آراسته اند آنچنان توی ذوق می زنند که یادآور صحنه های شهر بی کلانتر در فیلمهای کابویی است.

ای کاش برای انتخاب شورا و شهرداران پیش از هر انتخاب و انتصابی، یک تست زیبایی شناسی، فیلتری برای ورود به مرحله ی قبول مسئولیت برگزار می شد تا عزیزان مسئولی که خود مدام در شهر در ترددند از این #چهره_ی_نازیبای شهر #عذاب بکشند و پیش از هر تذکری آستین تغییر بالا بزنند. ساخت و سازهای گاه و بیگاه ریختن گِل و سنگ و ماسه در پیاده رو و آسفالت از دیگر علل نازیبایی چهره ی شهر است که با الزام مالکین به کشیدن یک بنر زیبا برای جداسازی ساخت و ساز از حریم عمومی خیابان می تواند نواقص مقطعی را برطرف کند.

بافت فرسوده و قدیمی را هم با یک #رنگ_آمیزی مختصر یا یک نقاشی دیواری زیبا یا پیام آموزش شهروندی می توان از تهدید به فرصتش تبدیل کرد. امید که مسئولین محترم در این رابطه توضیحی برای شهروندان داشته باشند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *