مجلس استئناهای قانون منع به کارگیری بازنشستگان را کاهش داد تا مردم به مدیران بازنشسته بگویند:

خسته نباشید

مطلب زیر به عنوان تیتر یک ویژه نامه همدلی خوزستان، شماره ششم استانی و 929 کشوری در تاریخ 6 مرداد 97 منتشر شده است.

در تاریخ سه‌شنبه دوم مرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی به تغییر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان رأی مثبت داد تا استثناهای این قانون تا حد امکان کمتر شود.
رأی مثبت بی‌سابقه ۸۰ درصدی نشان داد که هم لابی پیران خردمند بی‌اثر بوده و هم نمایندگان مجلس صدای مردم و جوانان را شنیده‌اند. زمزمه‌های بسیاری از لابی سنگین برخی استانداران و معاونین وزرا و معاونین استانداران به گوش می‌رسید که از نمایندگان مجلس می‌خواستند با تصویب این قانون مخالفت کنند.
برخی فعالان حوزه جوانان نیز وقتی متوجه لابی سنگین بازنشسته‌ها شدند با هجمه رسانه‌ای بی‌نظیری مانع از تأثیرگذاری این لابی قدرتمند شدند. به‌طور ویژه در خوزستان، دستیار جوان استاندار، دستیاران جوان فرمانداری‌ها و مدیران کل دستگاه‌ها، تیم انتخاباتی ستاد جوانان روحانی در استان خوزستان و رسانه‌های اصلاح‌طلبی چون خورنا، همدلی، شرق و … دست‌به‌دست یکدیگر دادند و با طراحی کمپین «رایت را نشان بده» از نمایندگان مجلس خواستند در روز رأی‌گیری رأی خود را نشان دهند تا امکان تغییر نظر آن‌ها در هنگامه رأی‌گیری با فشارهای بازنشسته‌ها به حداقل برسد.
پس از تصویب ۸۰ درصدی این قانون، اکنون توسط همین افراد کمپین دیگری با نام «خسته نباشید» طراحی شده و با متن زیر از مدیران بازنشسته دستگاه‌های خوزستان می‌خواهند تا مشمول بی‌مهری‌های ناشی از برکناری نشدند خودشان استعفا دهند.

جناب آقای …
اکنون‌که نه به‌واسطه بازنشستگی معمولی و بلکه به‌واسطه قانون جدید مجلس در منع به‌کارگیری بازنشستگان، ما مردم متأسفانه نمی‌توانیم همچنان از خدماتتان بهره ببریم از حضرت‌عالی خواهشمندیم تا قبل از ابلاغ رسمی قانون جدید، داوطلبانه از مناصب خود استعفا دهید.