آغاز اجرای عملیات حفاری پل کابلی در آبادان

خورنا : محمودرضا شیرازی اظهار داشت: طبق برنامه زمان‌بندی ارائه شده پیمانکار، عملیات حفاری پل کابلی امام رضا(ع) به‌منظور شمع‌کوبی پایه‌ها از اوایل هفته جاری آغاز خواهد شد.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: دستگاه عظیم‌الجثه حفار پل با جند تریلر بزرگ در حال حمل از تهران به سوی آبادان است و چهارشنبه هفته آینده وارد شهر می‌شود؛ میلگردهای این پروژه بزرگ نیز خریداری و وارد آبادان شده است.
به گفته وی همه مراحل آماده و مهیای عملیات اجرایی پل امام رضا(ع) است.
شیرازی در پاسخ به اینکه علت تأخیر در اجرای عملیات پل کابلی چه بوده تصریح کرد: نمی‌توان گفت تأخیری در اجرای عملیات پل وجود داشته بلکه جمع‌آوری تأسیسات زیرزمینی در محدوده پروژه و تعیین مسیر تأسیساتی نظیر لوله‌های اصلی آب شرب، فاضلاب، فیبر نوری، کابل‌های برق و گاز جزیی از این پروژه بوده است.
وی با بیان اینکه کار جابه‌جایی تأسیسات مشخص و کاملاً انجام شده خاطرنشان کرد: خوشبختانه اجرای شمع‌های پل با هیچ کدام از خطوط اصلی آب و فاضلاب تداخل ندارد.
شهردار آبادان با اشاره به اینکه به‌منظور جابه‌جایی فونداسیون پل نیاز به جابه‌جایی قسمتی از خطوط است افزود: در این زمینه توافقات لازم با شرکت آبفا همراه با تعامل و همکاری فرماندار آبادان حاصل شده و در همین هفته نیز انجام می‌پذیرد.
وی در ادامه ضمن تشکر از شهروندان به‌ویژه کسبه‌ای که به دلیل اجرای این پروژه در تردد و کار و کاسبی آنها اختلال ایجاد شده گفت: توسعه زیربنایی و اصولی یک شهر بدون همکاری همه بخش‌های و تعامل هر چه بیشتر شهروندان امکان‌پذیر و میسر نمی‌شود.
شیرازی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با بهره برداری قبل از موعد مقرر از پروژه مذکور، طعم حلاوت و شیرینی آن را به مردم بچشانیم.