راه‌اندازی بازارچه‌ صنایع دستی بانوان در آبادان

خورنا: رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه یکی از ضوابط اجرای طرح مشاغل خانگی است، گفت: در این راستا شهرداری بازارچه‌ای را راه‌اندازی و در آن تولیدات بانوان شهرستان عرضه شده است.

شمس‌الدین نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح مشاغل خانگی در راستای افزایش اشتغال‌زایی در شهرستان آبادان استقبال مناسبی از این طرح انجام گرفت.

وی افزود: اکثر متقاضیان و واجدین شرایط بهره‌مندی از این طرح بانوان شهرستان بودند که موفق به دریافت تسهیلات شده و از این طریق مشغول به کار شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان در خصوص احداث بازارچه‌های عرضه محصولات نیز تصریح کرد: احداث بازارچه خوداشتغالی به عنوان بخشی از ضوابط اجرای این طرح به شمار می‌رود.

نوربخش ادامه داد: این ضوابط شهرداری‌ها را مکلف کرده است تا نسبت به احداث و راه‌اندازی این بازارچه‌ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا نیز شهرداری آبادان بازارچه‌ای را به همین منظور راه‌اندازی و در آن تولیدات بانوان شهرستان عرضه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان افزود: این بازارچه به صورت دائم برای عرضه و فروش محصولات دایر است.

نوربخش اضافه‌کرد: البته این بازارچه ویژه بانوان بوده و عمدتاً صنایع دستی و به ویژه حصیر برای فروش قرار داده شده است.

وی گفت: هنوز هم متقاضیانی برای بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان وجود دارد که فعلاً تنها مرحله ثبت‌نام آنها از طریق سایت در حال انجام است و در صورت اختصاص بودجه لازم نسبت به معرفی واجدین شرایط اقدام خواهد شد.