کمبود معلم در آموزش و پرورش خوزستان جدی است

خورنا- نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی کمبود نیرو در آموزش و پرورش خوزستان را جدی دانست و گفت: به منظور بهبود سطح کیفی آموزش و پرورش خوزستان مشکل کمبود معلم این استان از سوی مجلس در دست پیگیری است.

فریدون حسنوند در نشست با بیش از ۱۲۰ نفر از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی در سالن کوثر فرمانداری اندیمشک افزود: در سنوات قبل مجوز جذب حدود ۴۰ هزار نفر به آموزش و پرورش داده شد که یکی از بهترین مجوزها در خصوص رفع مشکل نیروی انسانی در این بخش بود.

وی با شاره به اینکه نیروهای خوبی با این مجوز به مجموعه آموزش و پرروش افزوده شد بیان کرد:در این مصوبه جزئیات سوابق مورد نیاز ، رشته ها و سایر اولویت های افراد نیز لحاظ شده و یک کار کارشناسی در این خصوص انجام گرفت.

حسنوند تصریح کرد:با توجه به اینکه در بخش آموزش و پرورش نیاز به نیروی انسانی در رشته های مختلف است لذا در سال های اخیر این دغدغه نیز به طور جدی پیگیری شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به مشکلات آموزش دهندگان نهضت سواد آموزشی افزود:در زمینه نحوه جذب این نیروها اختلاف سلیقه وجود دارد اما نمایندگان مجلس به طور جدی پیگیر دغدغه این قشر پرتلاش هستیم.

وی خطاب به حاضران افزود:اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آموزشیاران نهضت سواد آموزی هم نظر و همراه هستند و دغدغه آنان در خصوص تبدیل وضعیت مورد توجه است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:علاوه بر اینکه مطالبات آموزشیاران نهضت سواد آموزی به طور جدی پیگیری می شود با همکاری سایر نمایندگان مجلس به دنبال مجوز جذب چند هزار نفر در آموزش و پرورش خوزستان برای رفع نیاز نیروی انسانی این استان هستیم.

وی افزود:در سفر وزیر آموزش و پرورش به اندیمشک علاوه بر پیگیری مطالبات آموزشیاران نهضت ، نیاز نیروی انسانی ، امکانات و سایر مشکلات این مجموعه در شهرستان اندیمشک به طور جدی پیگیری شده است.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: کلیه مسائل و مشکلات دهها نفر از نیروهای آموزش دهنده نهضت سواد آموزی این شهرستان بررسی کامل شده است.

پیمان جهانگیری افزود:از طریق روال قانونی این مطالبات و مشکلات پیگیری می شود ضمن اینکه تاکنون در این راستا گام هایی نیز برداشته شده است.

در این نشست جمعی از آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشکل بیمه ، عدم امنیت شغلی و بلاتکلیفی وضعیت استخدامی خود را مطرح و خواستار رسیدگی شدند.

آنان بارها در پیگیری های مکرر خود از طریق مسئولان اندیمشک خواستار رفع مشکل استخدام خود شده بودند.

انتهای پیام/