رشته‌های دانشگاه پیام نور آبادان افزایش یافت

خورنا: رئیس دانشگاه پیام نور آبادان گفت: با افزودن سه رشته جدید تحصیلی تعداد رشته‌های دانشگاه پیام نور واحد آبادان افزایش پیدا کرده است.

امیر علیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: با افزودن سه رشته جدید به رشته‌های پیشین دانشگاه پیام نور واحد آبادان در حال حاضر این دانشگاه در ۴۳ رشته مختلف پذیرای دانشجویان جدید است.

وی افزود: در رده کارشناسی رشته علوم سیاسی، مهندسی کشاورزی با گرایش ترویج و در رده کارشناسی ارشد نیز رشته اقتصاد به دیگر رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان آبادان ادامه داد: همچنین تنوع خدماتی در رشته‌های مختلف این دانشگاه وجود دراد و دانشجویان می‌توانند در صورت تمایل بعد از گذراندن دو سال از تحصیل در یک رشته تغییر گرایش داده و در زیر مجموعه‌های رشته خود ادامه تحصیل دهند.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور واحد آبادان گفت: بیش از هزار و ۲۹۰ دانشجو در سال جدید تحصیلی به این دانشگاه معرفی شده که در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نفر برای ترم مهر ماه ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل هستند.

علیان افزود: تعداد باقیمانده از هزار و ۲۹۰ دانشجویان پذیرفته شده این دانشگاه نیز برای ترم بهمن ثبت نام کرده و برای ورود به دانشگاه پیام نور واحد آبادان در حال جذب هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص جانمایی دانشجویان این دانشگاه گفت: در حال حاضر ۵۰۰ دانشجو در ساختمان واحد بین‌الملل دانشگاه پیام نور شهرستان آبادان، دو هزار و ۷۰۰ نفر در ساختمان منطقه ذوالفقاری و بیش از هزار نفر در منطقه سیکلین متمرکز هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل دانشجویان این منطقه کمبود فضای آموزشی و پراکنده شدن دانشجویان در سه ساختمان مختلف دانشگاه پیام نور در شهرستان است.

علیان ادامه داد: در صورت متمرکز شدن دانشجویان در یک ساختمان واحد از دانشگاه پیام نور آبادان خدمات دهی این دانشگاه سه تا چهار برابر افزایش یافته و دسترسی دانشجویان به امکانات آموزشی بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان آبادان در پایان گفت: این مهم با همکاری و همت همه مسئولان شهرستان رفع شده و فضای آموزشی کافی برای انجام هر چه بیشتر تمام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *