دبیرستان شبانه روزی دخترانه الوار گرمسیری اندیمشک پلمب شد

خورنا- دبیرستان شبانه روزی دخترانه متوسطه اول ۹ دی بیدروبه با حضور شاکی توسط نیروی انتظامی و به حکم دادگاه عمومی بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک، پلمب شد.

حسین شهاوند ، اظهار داشت: دبیرستان نوساز متوسطه اول شبانه روزی دخترانه ۹ دی واقع در مکان قبلی مدرسه شهید توکل قلاوند شهر بیدروبه بخش الوار گرمسیری واقع و زمین آن از طرف مرحوم بهاروند در اوایل انقلاب به متراژ ۴۰۰۰ متر مربع اهدا گردید که این فضا تاکنون دو بار تخریب و بازسازی شده است.

رئیس آموزش و پرورش بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک ادامه داد: طبق سند مالکیت، ۴۲۰۴ متر از این واحد آموزشی در تصرف آموزش و پرورش بوده که بعد از صدور سند، مقداری از آن در تعریض خیابان و عقب نشینی صورت گرفته و کارشناس املاک دادگستری ۳۳۳ متر را عقب نشینی و ۴۰۰۰ متر را فضای فعلی، گزارش کرد.

وی افزود: ورثه مالک در سال ۸۸ به وکالت آقای اسکندری علیه آموزش و پرورش اقامه دعوی کرده و ادعا داشته‌اند که ۳۳۳ متر اضافه بر متراژ اهدایی در تصرف آموزش و پرورش بوده و رأی محکومیت به تاریخ ۲۰/۰۳/۹۳ از طریق دادگاه الوار علیه آموزش وپرورش صادر و به تاریخ ۲۹/۱۲/۹۳ در دادگاه تجدید نظر استان تأیید و ۱۸ ماه فرصت آن نیز، ۳۱/۰۶/۹۵ به اتمام رسید.

شهاوندگفت: هم زمان به شروع به کار این جانب در منطقه الوار گرمسیری اجرای حکم خلع ید، مقارن با بازگشایی مدارس بود که با وساطت این جانب و مسئولین محلی از جمله نماینده اندیمشک و فرماندار شهرستان، امام جمعه و بخشدار الوار، اجرای رأی به تعویق افتاد، هم چنین به تاریخ ۰۲/۰۸/۹۵ نماینده حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان جهت اجرای مصالحه به منطقه الوار آمدند و با حضور مسئولین صورت جلسه‌ای تنظیم کرد که بعد از ارائه نظریه قیمت گذاری کارشناس، حقوق مالک پرداخت گردد.

وی عنوان کرد: از آن تاریخ به بعد پیگیری‌های صورت گرفته نتیجه‌ای در برنداشته و چندین بار اجرای رأی نیز به تعویق افتاد و تا اینکه متاسفانه ظهر روز امروز چهارشنبه و به درخواست شاکی و با دستور مقامات قضایی، این واحد آموزشی توسط نیروی انتظامی پلمپ شد.

رئیس آموزش و پرورش بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک با بیان اینکه دختران منطقه محروم الوار گرمسیری که جهت ثبت نام به این مدرسه شبانه روزی مراجعه می‌کنند، خاطر نشان کرد: برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این دانش آموزان سرگردان و با مشکل مواجه‌اند.

وی با بیان این که تدابیر لازم جهت رفع مشکلات این دانش آموزان با پیگری و همکاری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی فرماندار و مسئولان آموزشی شهرستان،اندیشیده شده است، عنوان کرد: ادعای مالک و آرای صادره و کارشناسی‌های صورت گرفته، جای بحث دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که رأی صادره در دادگاه تجدید نظراستان تأیید و ۱۸ ماه فرصت هم از این حکم گذشته ، انتظار است که مسئولین محترم استان و هم چنین مسئولین محلی مربوط در شهرستان اندیمشک و منطقه الوار گرمسیری پیگیر رفع این مشکل باشند.

شهاوند بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، مبلغ برآورده شده قیمت زمین مورد ادعای شاکی و اجرت المثل ایام تصرف و نیم عشر دولتی، حدود معادل یک صد و نود میلیون تومان بوده و در صورت رفع این مشکل، یک گام مهم و جدی برای تأمین نیازهای دانش آموزان بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک، برداشته می‌شود.

انتهای پیام/