آغاز عملیات برداشت شلتوک در سطح ۶ هزار هکتاری شادگان

خورنا: سرپرست جهاد کشاورزی شادگان از آغاز عملیات برداشت شلتوک در سطح شش هزار هکتاری اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.

حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: جهاد کشاورزی شهرستان شادگان در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به کشاورزان و بخش کشاورزی از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی افزود: در این راستا با ارائه خدمات رایگان و مطلوب، کشاورزان شادگانی مورد حمایت قرار گرفته‌اند که این امر نقش مؤثری در توسعه اقتصاد کشاورزی شهرستان ایفا می‌کند.

سرپرست جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به آغاز عملیات برداشت شلتوک در شادگان خاطرنشان کرد: میزان شلتوک در حال برداشت، شش هزار هکتار در سطح روستاهای شهرستان است.

وی اضافه کرد: انواع برنج در حال برداشت عبارتند از عنبربو، عنبر نجفی، شفق و دانیال که میزان برداشت این محصولات نسبت به سال گذشته با افزایش رو به‌رو بوده است.

مطرودی عنوان کرد: با توجه به اینکه چندین سال است با خشکسالی مواجه هستیم امسال سال خوبی را در این زمینه داشته و توانسته‌ایم میزان برداشت محصول را ارتقا بخشیم.

وی ادامه داد: برای نخستین‌بار با جذب شش دستگاه کمباین برداشت شلتوک توانسته‌ایم برداشت محصول را انجام داده و با این اقدام، عملیات جمع‌آوری محصول به‌صورت کاملاً مکانیزه به اجرا در آمده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شادگان در ادامه از مسئولان استانی و ملی خواست با حمایت بیشتر بخش کشاورزی این شهرستان را حمایت کنند زیرا این شهرستان زمینه‌های مستعد و نهفته کشاورزی را در خود پنهان دارد.

وی بیان کرد: اگر کشاورزان حمایت نشوند مطمئناً نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را در بخش کشاورزی راه داد و به مراتب در این زمینه به خودکفایی دست نمی‌یابیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *