رئیس آتش‌نشانی اهواز اظهار کرد:

تشریح جزئیات حادثه انفجار گاز در یک مغازه لبنیاتی در اهواز/ فداکاری آتش‌نشان مانع از تلفات ییشتر شد+ تصاویر

شخصی به نیت خودکشی باعث انفجار گاز در یک باب مغازه در کوی فرهنگ‌شهر اهواز و مصدومیت ۱۰ نفر شد

خورنا- آتش‌پاد علی تراب پور رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز در تشریح جزئیات این حادثه گفت : در مورخ سوم مرداد راس ساعت هشت و بیست دقیقه شب با تماس شهروندان خبر تهدید به خودکشی فرد مذکری در منطقه فرهنگشهر اهواز اطلاع رسانی شد .

وی اظهار کرد: بلادرنگ تیم های امدادنجات و اطفا حریق از ایستگاه پردیس به محل حادثه اعزام شدند. طبق اعلام فرمانده تیم عملیاتی حاضردرمحل ، شخصی باهویت معلوم پس از مشاجره با اهالی خانواده خود با تهدید به خودکشی به یک باب ملک تجاری لبنیاتی وارد شده و پس از قفل نمودن درب فروشگاه اقدام به باز کردن شیرگاز درون فروشگاه مینماید .

آتشپاد علی تراب پور در ادامه اظهار داشت: لذا فرمانده تیم عملیاتی به منظور کنترل وضعیت و منصرف نمودن شخص به درب فروشگاه نزدیک میشود که متاسفانه ، فردمذکور باروشن نمودن فندک همراه خود موجب انفجار محل میشود که براثرانفجارمغازه ۱۰ نفر مصدوم میشوند که شش نفر از جمله فرد خودکشی کننده، فرمانده تیم عملیات آتش نشانی و تعدادی از شهروندان مصدوم وجهت درمان به بیمارستان های گلستان و طالقانی اهواز اعزام و چهار نفر مابقی بصورت سرپایی در محل توسط عوامل اورژانس پانسمان و مداوا میشوند .

رئیس آتش‌نشانی اهواز خاطر نشان کرد: خوشبختانه این حادثه بدلیل فداکاری و رشادت فرمانده تیم عمل کننده که با به خطر انداختن جان خویش از بروز تلفات جانی شهروندان جلوگیری نموده هیچ مورد فوتی نداشته است.

وی اضافه کرد: البته بیشترین آمار مجروحین این حادثه مربوط به شهروندان عزیزی است که بدلیل عدم توجه به هشدارهای عوامل انتظامی و امدادی به صحنه حادثه نزدیک و با بروز انفجار، دستخوش مصدومیت گردیده‌اند .

علی‌تراب‌پور در پایان عنوان کرد: دراین حادثه براثر شدت انفجار به یک باب مغازه همجوار نیز خساراتی وارد شد همچنین شیشه‌های منازل تعدادی از همسایه‌ها نیز شکسته گردیده است._