نایب رئیس شورای شهر چمران:

وضعیت فاضلاب شهر چمران در حال تبدیل به یک بحران اساسی است

بندرماهشهر- نایب رئیس شورای اسلامی شهر چمران گفت: وضعیت فاضلاب این شهر از حالت حاد و مزمن در حال تبدیل به یک بحران اساسی است.

حیدر جوهری اظهار کرد: خطوط اصلی فاضلاب شهر چمران به دلیل فرسودگی و نشست مسدود شده و خروجی آن همراه با آب‌های سطحی به نیزار وردی شهر هدایت و سرریز می‌شود.

وی افزود: وضعیت فاضلاب و نیزار ورودی شهر چمران از حالت حاد به مزمن تبدیل شده و این وضعیت در حال تبدیل به یک بحران اساسی است. به تازگی بازدید میدانی همراه با رئیس شورای شهر و شهردار چمران از این وضعیت به عمل آمد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر چمران تصریح کرد: به هیچ میزانی از فاضلاب شهر به سمت تلمبه‌خانه و تصفیه‌خانه فاضلاب هدایت نمی‌شود و روزانه ۱۲ هزار مترمکعب خروجی به سمت نیزار ورودی شهر سرازیر شده و آبفا باتلاقی از فاضلاب را برای شهر ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: همین مسأله باعث شیوع بیماری‌هایی نظیر سیاه‌زخم و سالک در مناطقی همچون کوی عمار شهر چمران شده است. متأسفانه بودجه‌ای را نیز که شورای راهبردی شهرستان با منت فراوان به شهر چمران تخصیص داده بود در اختیار آبفا قرار گرفته و آبفا نیز با این اعتبار در حال اجرای اصلاح پروژه فاضلاب در شهرک بعثت و مجموعه خلیج فارس «هزار واحدی» است که اولویت نخست فاضلاب شهر نیست.

جوهری بیان کرد: این بودجه و اعتبار در حال هزینه در پروژه‌ای است که خروجی آن به سمت نیزار ورودی شهر هدایت خواهد شد و بر معضلات قبلی خواهد افزود. اولویت نخست تلمبه‌خانه و تصفیه‌خانه فاضلاب است و آبفا ابتدا باید برای حل این معضل اساسی اقدام کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر چمران گفت: متأسفانه اداره آبفا زیر بار این مشکل نمی‌رود و شهرداری و شورای شهر به جای آبفا در این ارتباط هزینه کرد و طرح مطالعاتی گسترده و تخصصی را انجام داد. مشاور این طرح مطالعاتی چند طرح را در قالب پکیج ارائه کرد تا یکی از این طرح‌ها انتخاب و اجرا شود.

وی در پایان اضافه کرد: اما به دلیل اینکه مالکیت اراضی نیزارهای ورودی شهر چمران متعلق به اداره اوقاف و صنایع پتروشیمی است عملاً امکان اجرای هیچ طرح در این زمین‌ها و احیای آنها وجود ندارد. مذاکرات و توافقاتی نیز با اداره اوقاف صورت گرفته اما هنوز به یک نقطه قطعی نهایی نرسیده‌ایم.

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *