هندیجان فاقد فاضلاب شهری است / دفع فاضلاب منازل از طریق چاه‌

خورنا: سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: شهرستان هندیجان با جمعیتی بالغ بر ۳۹ هزار نفر هم‌اکنون فاقد شبکه فاضلاب شهری است و دفع فاضلاب از طریق چاه صورت می‌گیرد.

محمدعلی صنیعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان با اشاره به مطلب درج شده در این خبرگزاری مبنی بر «بی‌توجهی مسئولان آبفا به جلوگیری از ورود فاضلاب به قبرستان هندیجان» اظهار کرد: شهرستان هندیجان هم‌اکنون فاقد شبکه فاضلاب شهری بوده و هیچ‌گونه فاضلابی ندارد و اداره آبفا نیز هیچ‌گونه وجهی بابت حق‌الدفع فاضلاب از مردم دریافت نمی‌کند.

وی افزود: مشکل ایجاد شده در شهرستان هندیجان از طریق چاه‌های جنبی روباز غیراصولی و با شیب نامتعارف در این شهر بوده که این امر موجب بالا آمدن سطح تراز آب زیرزمینی در هندیجان شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان خاطرنشان کرد: دفع فاضلاب منازل هندیجان از طریق چاه‌های جنبی صورت می‌گیرد و دفع مازاد مصارف خانگی که از طریق جوی‌های روباز جمع‌آوری و به رودخانه می‌ریزد طبق قانون در حیطه وظایف شهرداری است و اداره آب و فاضلاب شهرستان هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این جوی‌های روباز در سطح منطقه ندارد.

وی اضافه کرد: اداره آبفای این شهر همواره در راستای همکاری در حل مشکلات گام برداشته و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.

صنیعی‌نژاد همچنین عنوان کرد: مطالعات فاضلاب شهر هندیجان به اتمام رسیده و اجرای شبکه فاضلاب این منطقه منوط به تأمین اعتبار مورد نیاز است که در این صورت شرکت آب و فاضلاب نیز آمادگی اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب را در کوتاه‌ترین زمان دارد.

وی ادامه داد: اگر چه سیاست آبفای استان خوزستان مبتنی بر تلاش گسترده برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان خوزستانی همراه با شفاف سازی اقدامات و ابهام‌زدایی است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان اظهار کرد: ایجاد نوعی اجماع عمومی میان مردم و مسئولان برای حذف موانع و مشکلات، کمک خوبی برای ساماندهی خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان است.

وی در پایان گفت: مسئولان شهرستان هندیجان با پذیرفتن تکالیف قانونی خود و عدم فرافکنی مشکلات باید بیش از پیش نسبت به انجام تعهداتشان در قبال مردم این منطقه پایبند باشند.