رئیس دادگستری شادگان: اولویت کار دستگاه قضایی ایجاد امنیت پایدار است

خورنا: رئیس دادگستری شادگان گفت: اولویت کار دستگاه قضایی ایجاد امنیت پایدار و آرامش مردم است.

پیمان چعباوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از شکل‌گیری جرائم، اقدامات برخوردی قاطع دستگاه قضایی با افرادی که از قانون سرپیچی می‌کنند و جامعه را برای مردم تبدیل به زندان کرده‌اند، بهترین راهکار است.

وی افزود: دستگاه قضایی برای چنین افرادی که یک منطقه با شهر را ناامن می‌کنند برنامه دارد و با همه افرادی که به نوعی با متخلفان کمک می‌کنند، برخورد قاطع‌تری را در دستور کار قرار داده است.

رئیس دادگستری شادگان خاطرنشان کرد: اگر دستگاه قضایی در شریعت و جامعه اسلامی جایگاه و ارزش و اهمیت دارد به لحاظ نوع و وظایف این دستگاه در رفع ظلم از ستم‌دیدگان و احقاق حق و اجرای عدالت است.

وی احقاق حق را تنها مرتبط با حوزه قضاوت ندانست و اضافه کرد: رفع ظلم از مظلومان تنها وظیفه دستگاه قضا نیست بلکه ارزش و منزلت هر حکومتی در رفع ظلم از جامعه است.

چعباوی همچنین عنوان کرد: در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سایر حوزه‌ها نیز مردم مطالبات بر حقی دارند و البته در کنار این‌ها ارتقای امنیت که همواره بر آن تأکید شده از دیگر اولویت‌های مهم همه مسئولان و در رأس برنامه‌های دستگاه قضایی است.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به جایگاه امنیتی مناسب و آن گونه که مردم انتظار دارند باید پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و آموزشی قرار گیرد.

رئیس دادگستری شادگان اضافه کرد: با اقدامات مناسب و در خور شأن در حوزه‌های مذکور آرامش و امنیت حاصل شده و دارای اثر طولانی‌تری است.

وی تصریح کرد: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان و ایجاد امینت و آرامش در منطقه است که البته این مهم جز با تعامل مضاعف شهروندان محقق نمی‌شود.