طرح «سلام سینما» در کارون اجرا میشود

طرح "سلام سینما" در راستای رفع تبعیض فرهنگی و اشاعه ی فرهنگ تصویر و نیز غنابخشی به اوقات فراغت جوانان شهر و روستاهای فاقد سینما از چند شهرستان استان من جمله شهرستان کارون شروع بکار می کند.

صالح دورقی؛ به گزارش پایگاه خبری خورنا مدیر انجمن سینمای جوانان استان خوزستان در گفتگوی  اختصاصی امروز چهارشنبه ۹۷/۵/۳ خود با خورنا اعلام کرد: با ممارست مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و طی یک تفاهنامه با سازمان امورسینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اجرای این طرح با تهیه ی ابزار فنی سینمای سیار و تحویل آن ها به انجمن سینمای جوانان بعنوان بازوی اجرایی کلید خورد. نحوه اجرایی شدن سینما سیار مبتنی بر همکاری و مساعدت فرمانداری ها، و مسئولین و مدیران شهر است. که طی آن فیلم های به روز و روی پرده ی سینمای ایران را برای شهروندان محروم از سالن سینما، نمایش میدهند.

حمید آل حمودی افزود:سینما سیار دستگاه سروری است که فیلمهای روز از طریق اینترنت و توسط انجمن تهیه کنندگان فیلمهای سینمایی، بر آن بارگیری و مهیای نمایش میشوند. این سرور مجهز به جی پی اس است وهر نوبت اکران را به صاحبان فیلم گزارش می دهد. جی پی اس این دستگاه صرفا جهت کنترل نمایش ها در شهرهای فاقد سینما است. در واقع اگر از دستگاه در شهری استفاده شود که واجد سینما است، تخلف خواهد بود وناقض هدف این طرح خواهد بود.

حمید آل حمودی در پایان اظهار کرد که این طرح با مساعدت و بلندنظری سرکار خانم دکتر خنفری فرماندار شهرستان کارون محقق شده است و در روزهای پنجشنبه وجمعه ی هر هفته با اکران فرهنگسرای مهدیه فعالیت خواهد کرد. در همین جا بطور ویژه و بی مبالغه از خانم خنفری بعنوان فرمانداری کوشا و با ساحت فرهنگی تشکر میکنم، و وجود این بانوی ایمان و عمل را برای توسعه ی فرهنگی شهرستان کارون نعمتی بی بدیل می دانم.

فروش بلیت برای این اکرانها با تخفیف انجام می شود و البته کل فروش به حساب صاحبان فیلم واریز می شود.

ایجاد فضای نشاط و امید برای خانواده ها از دستاوردهای ضمنی این طرح است. مضافا اینکه قرار است در اولین اکران این سینما سررسیدهای نفیس ویژه ی کودک و نوجوانان به رایگان میان گروه هدف توزیع شود.