برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربیان باشگاه های فرهنگی هنری در شوش +گزارش تصویری

خورنا | سرویس فرهنگی : کارگاه آموزشی تربیت مربیان باشگاه های فرهنگی هنری در مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیبهای اجتماعی با حضور  سلطانی دستیار جوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،  غزی فرماندار شهرستان شوش، دیناروندی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش، جمعی از مسئولان محلی و کارآموزان دوره در محل تالار اجتماعات اداره آموزش و پرورش شوش امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه از ساعت ۹ لغایت ۱۲ برگزار گردید.
به گزارش خورنا دکتر غزی فرماندار شهرستان شوش در این مراسم ضمن تجلیل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اداره ارشاد شوش در برگزاری این کارگاه با اشاره به تلاشهای بی وقفه جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، یاد شهدای راه مبارزه را گرامی داشت و افزود: هر چند کشور ما در راه مبارزه با این بلای خانمان سوز بیشترین هزینه ها را متقبل شده، اما بهترین راه جلوگیری از شیوع و بروز اعتیاد، کم کردن تقاضا است. دکتر غزی ادامه داد: ما باید نوع نگاهمان به معتادان را تغییر داده و به فرد معتاد به عنوان یک بیمار که نیاز به درمان دارد، نگریسته و منزلت اجتماعی فرد معتاد را خدشه دار نکنیم.
فرماندار شوش با اشاره به برخی فعالیتها در حوزه مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در سطح شهرستان، اطمینان داد: از طرحهای کارشناسی شده و کارشناسان خبره جهت کاهش مشکلات در حوزه آسیبهای اجتماعی استقبال میکند.
محمد سلطانی دستیار جوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دومین سخنران این کارگاه بود. مهندس سلطانی ضمن تجلیل از حضور دکتر غزی فرماندار شهرستان در کارگاه، اهتمام ایشان در حوزه مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیبهای اجتماعی را ستودنی خواند. سلطانی خاطر نشان کرد: بنا داریم تا پایان سالجاری با همکاری برخی دیگر از دستگاه ها ، ۴۴۰۰ نفر را در سطح شهرستان شوش در حوزه آسیبهای اجتماعی به مدت ۲۴ ساعت اموزش دهیم.
دبیر کمیته فرهنگی اجتماعی دستیاران و مشاوران جوان مدیران کل دستگاههای اجرایی استان ادامه داد: در طول این دوره های آموزشی ۴۰۰ نفر به عنوان مربی باشگاه ها آموزشهای لازم را در مرحله اول با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول خواهند دید و این افراد پس از دریافت گواهی دوره نسبت به تشکیل باشگاه ها مبادرت خواهند کرد. وی تعداد عضوهای هر باشگاه را حداقل ده نفر اعلام کرد و افزود: در مراحل بعدیِ آموزش، از حضور کارشناسان بهزیستی، پلیس فتا و معاونت اجتماعی ناجا بهره خواهیم برد.
محمد سلطانی با اشاره به همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه استان، اداره کل امور اجتماعی استانداری، دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، دستیار استاندار در امور جوانان و شاخه های مختلف دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان، خواستار اجرای کامل طرح در سطح شهرستان شوش با هدایت و محوریت دکتر غزی فرماندار شهرستان شد.
عضو کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با اعتیاد استان در پایان ضمن تشکر از همکاران خود در سطح اداره ارشاد شوش از دکتر پریدار رئیس و دکتر مسعودی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول به سبب انعقاد تفاهم نامه همکاری و اعزام مدرس به این کارگاه سپاسگزاری کرد.
گفتنی است سرکار خانم مریم منصوری باغبادرانی
کارشناس مسئول گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول کار تدریس در این کارگاه آموزشی را با حضور قریب به یکصد نفر از فرهنگیان، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و فعالان حوزه ی اجتماعی بر عهده داشتند.