نماینده اهواز در مجلس:

یازده پروژه بزرگ بیمارستانی در اهواز افتتاح می‌شود

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه از راه‌اندازی یازده پروژه بیمارستانی بزرگ در اهواز خبر داد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا همایون یوسفی ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به اینکه در ۴۶ سال گذشته هیچ پروژه بیمارستانی در اهواز کلید نخورده است و بیمارستانهای کنونی علاوه بر فرسودگی با کمبود تخت بیمارستانی نیز مواجه‌ هستند لذا ما ساخت این بیمارستانهای جدید را در سطح استان در اولویت کاری قرار داده‌ایم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متوسط تختهای بیمارستانی در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر سه تخت بوده در صورتی که در خوزستان این رقم ۱/۱ تخت به ازای هر یکهزار نفر است و امیدواریم بتوانیم با ساخت این بیمارستانها مشکل کمبود تخت بیمارستانی را در سطح خوزستان مرتفع سازیم.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه عنوان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته بزودی بیمارستان فوق تخصصی ابوذر اهواز به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستانهای اطفال کشور، در ساختمان جدید آن افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه از افتتاح بیمارستان فوق تخصصی سوانح سوختگی پاداد اهواز که از بیمارستانهای مدرن کشور به حساب می‌آید خبر داد و اظهار کرد: با قرار دادی که با بنیاد برکت و یک شرکت خارجی منعقد شده است به زودی استارت ساخت بیمارستان بزرگ سرطان استان خوزستان نیز در محل ساختمان قدیم بیمارستان شفای اهواز کلنگ‌زنی خواهد شد.

یوسفی یادآوری کرد: بیمارستان بزرگ سرطان استان خوزستان از جمله بهترین بیمارستانهای بزرگ کشور بوده که کار ساخت آن طی مدت سه‌سال آینده به پایان می‌رسد.

نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ضمن اشاره به تصویب طرح تاسیس بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی اهواز در شورای اقتصاد گفت: قرار داد ساخت این بیمارستان با یک شرکت خارجی منعقد شده است و به زودی نیز در نزدیکی محل پلیس‌راه اهواز به اندیمشک استارت ساخت بیمارستان کلنگ‌زنی می‌شود.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه یادآوری کرد: علاوه بر بیمارستان بقایی ۲ اهواز که در سال ۹۶ با یک هزینه ناچیز و افزایش تختی معادل ۴۰۰ تخت افتتاح شد ما بیمارستان امیر‌کبیر ۲ را نیز در منطقه کمپلو اهواز افتتاح کردیم که خوشبختانه این دو بیمارستان در حال حاضر با کیفیتی بهتر از گذشته در حال خدمت‌رسانی به شهروندان استان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی با کمک مجمع خیرین سلامت کشور و وزارت بهداشت در اهواز ساخته می‌شود عنوان کرد: بیمارستان نیمه کاره‌ای که توسط دانشگاه جندی‌شاپور اهواز از صنایع فولاد گرفته شد قرار است که در سالهای آینده به یک بیمارستان فوق تخصصی تنفس تبدیل شود.

یوسفی یکی از مشکلات موجود در استان را بحث نبود بیمارستان در شهرستانهای حمیدیه و باوی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت پذیرفت ما توانستیم مجوز احداث بیمارستان را در این شهرستانها اخذ کنیم و انشاالله پس از پیدا کردن زمین مناسب کار احداث این بیمارستانها هم اجرایی خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پایان از اخذ اعتبارات لازم جهت استاندارد سازی بیمارستان سینا اهواز نیز خبر داد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این پروژه‌های بیمارستانی که برخی افتتاح و برخی دیگر هم در آینده افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند بسیاری از مشکلات حوزه بیمارستانی اهواز، کارون، باوی و حمیدیه و همچنین سایر شهرستانهای استان حل شود.