بیانیه سازمان معلمان ایران،شعبه خوزستان، پیرامون احکام سال ۹۷ وزارت آموزش و پرورش

رمان دراماتیک معیشت معلمان کشور

خورنا | سرویس سیاسی: سازمان معلمان ایران شعبه خوزستان پیرامون احکام سال ۹۷ وزارت آموزش و پرورش در خصوص میزان افزایش حقوق کارمندان اداری و آموزشی وحذف برخی بندها بیانیه ای صادر کرد که متن کامل آن در زیر آمده است .

“بیانیه جهت انعکاس به دولت،به مرکز ارسال شد”

“بسم الله الرحمن الرحیم”

《بیانیه سازمان معلمان ایران،شعبه خوزستان، پیرامون احکام سال ۹۷ وزارت آموزش و پرورش در خصوص میزان افزایش حقوق کارمندان اداری و آموزشی وحذف برخی بندها و …》

ملت بزرگ ایران،
معلمان فرهیخته و نجیب،
هیات دولت و وزارت محترم آموزش و پرورش،
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی،

داستان غم انگیز معیشت معلمان کشور،هم اینک به یک رمان دراماتیک چند جلدی تبدیل شده است که بسیاری آن را چند بار خوانده‌اند و هربار بر وخامت محتوای آن اشک ریخته اند و آنچه که باقی مانده اظهار تاسف و ابراز ناراحتی گذاریی بوده که هیچ ارزش عملی برای آرام بخشی این درد نداشته است.
اینک معلمان ایران از این نگاه دردانگارانه همگان منزجرند و اظهار هم دردی دیگر اقشار نیز مایه عصبانیتی صد چندان شده است.
اینکه آینده فرزندان این سرزمین در دست معلمان پایه ریزی می شود،اینکه شالوده اخلاقی فرزندان این سرزمین به دست معلمان طراحی می شود،اینکه پایه های فرهنگی این سرزمین به دست معلمان گذاشته می شود و…نیاز به تکرار ندارد.
راستی،با چه فکری از معلم ناامید و بی اعتماد ،چنین انتظاری می توان داشت؟چرا فکر می کنیم ،معلمان تحت هر شرایطی با سازهای ناکوک ما خواهند رقصید؟
چه لزومی داشت موضوع افزایش سالیانه حقوق و دستمزد معلمان، دچار وضعیتی شود که مجلس و دولت برای اجرای آن به کلنجار متوسل شوند؟
وضعیت اکنون کشور،هرگز سخت تر از بسیاری از سالهای گذشته نیست،توجیه این نامهربانی ها با این مسائل هرگز پذیرفتنی نیست.
معلمان ایران ،دارای درایتی هستند که اگر لازم باشد،از هرآنچه دارند هم برای نجات کشور خواهند گذشت،و جانفشانی ها و نجابت های چند ده ساله آنها موید این مطلب است. سازمان معلمان ایران،شعبه خوزستان ،بر آن است که وضع اکنون افزایش حقوق و مزایای آنان ،حاصل بی تدبیری و عدم عمق نگاه استراتژیک کارگزاران فعلی وزارت آموزش و پرورش است که طی سالیان گذشته،با ندانم کاری-اگر نگوییم به عمد- وضع اسفناکی برای صندوق ذخیره فرهنگیان و دیگر بخشها رقم زده اند واینک هم با طراحی اشتباه،موجبات نارضایتی را میان معلمان فراهم کرده اند.
افزایش ۶ تا ۱۲ درصدی حقوق معلمان در سال ۹۷ بر کدام مبنای پذیرفته شده برای افزایش ها صورت پذیرفته است؟چگونه عدد۱۲تا۲۰درصد افزایش،به عدد۶تا۱۲درصد رسید؟ توجیه پذیرفتنی آن را بفرمایید .
افزایش قیمت ها در ماه های نخستین سال ۹۷،چنان سرسام آور بوده است که تطبیق هماهنگی دخل و خرج برای کارمندان و…در کشور،از عهده خارج شده است.اکنون که نیازمند تقویت اعتماد و امید در کشور هستیم،چرا اینگونه برخورد می شود؟
قرار بر کاهش فاصله امکان معیشتی بین معلمان و دیگر بخش ها بود،با این کاری که صورت گرفته است،نه تنها این امکان از بین رفته ،بلکه طی سالهای آتی شاهد فاصله بسیار عمیق بین معلمان و دیگر اقشار حقوق بگیر خواهیم بود،و پی آمد آن ،آنگونه خواهد شد که امیدواریم هرگز نشود.
حذف تمام یا نیمی از برخی بندها در احکام معلمان،به بهانه شکایت دیوان محاسبات ،توجیه ناپذیر است.مگر قرار است مدعی نخست حقوق معلمان جایی غیر از وزارت آ پ باشد؟ چگونه است که از سال ۸۹تاکنون آموزش و پرورش پاسخی برای دیوان محاسبات داشته،ولی اکنون ندارد؟
راستی،چرا روند پی گیری مطالبات معلمان در جریان صندوق ذخیره با شفافیت برای مردم توضیح داده نمی شود ؟چه اشکالی دارد نیروهای آموزش و پرورش با متخلفان درون سازمانی آشنا شده و روند پی گیری های قضایی را مشاهده کنند،مگر نه این است که دوست داریم،اعتماد همکاران را تقویت نماییم؟چه چیزی کاراتر از این؟
کیفیت برمانه ریزی و اجرای انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان،جای هیچ سخنی را برای ما باقی نمی گذارد که، اراده ای در وزارت آموزش و پرورش برای نظارت کامل و دقیق و شفاف بر این صندوق وجود ندارد،اضافه کردن دو نفر به افراد انتسابی پیشین،مکانیزم عملی نظارت و برنامه ریزی بر این صندوق را کاملا زیر سوال می برد.

در انتها ،از مقام محترم ریاست جمهوری انتظار داریم،بنابه وعده‌های امید بخش دوران تبلیغات ریاست جمهوری،پی گیر مطالبات قانونی و به حق اعضای خانواده آموزش و پرورش بوده و در این برهه حساس که همه دست به دست هم برای مقابله با دشمنان بیرونی داده ایم،امید و اعتماد معلمان را تقویت کرده و برای فردا های مهمتر ،آنان را آماده تر کند. همچنین، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که عده ای از معلمان به خاطر در خواست های صنفی در زندان به سر ببرند،آزادی همه اینگونه افراد،روحیه مطالبه گری به حق را زنده نگه خواهد داشت.
از مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات نیز خواستار نگاه جامع و دقیق به معلمان و سختی های کار و تنگناهای معیشت آنان هستیم.
در پایان، همه همکاران گرامی را به صبر و حوصله اندیشمندانه دعوت می کنیم و خواهان پی گیری مطالبات از مجاری قانونی و نتیجه بخش هستیم،هم فکری سازمان یافته،موجب تدقیق و تنظیم خواسته ها شده و امکان فرار از مسوولیت را از دیگران خواهد ربود.
و الی الله المصیر. ..
سازمان معلمان ایران،شعبه خوزستان