کواکبیان: خاتمی و هاشمی بازیگردانان خوب انتخابات آینده

خورنا: مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری در گفتگو با مهر با اشاره به حضور اصلاح طلبان در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اعلام کرد: اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات باید با نامزد واحد وارد صحنه شود. ما انتخابات سال ۸۴ را تجربه کردیم؛ احمدی نژاد دستاورد حرکت اصلاح طلبان در آن دوره از انتخابات بود ما نتوانستیم در انتخابات ریاست جمهوری نهم نامزد واحد را معرفی کنیم و این عامل باعث شد تا احمدی نژاد پیروز انتخابات شود از این رو حزب مردم سالاری طرح مناسک را پیشنهاد کرده است.

وی در ادامه درباره اینکه آیا نامزدهای مطرح در جریان اصلاحات از این طرح استقبال کرده اند یا نه؟، افزود: بنده با محمدرضا عارف صحبت کرده ام و وی این طرح را رد نکرده است همچنین با احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب نیز رایزنی شده است و آنها نیز مشکلی با طرح مناسک ندارد.

کواکبیان در ادامه از برگزاری همایشی در هفته آینده خبر داد و گفت: در این همایش از افراد و تشکل هایی که می خواهند در انتخابات آینده نقش تاثیرگذاری را داشته باشند، دعوت کرده ایم. این دعوت ما سراسری است و مختص به تهران نیست.

مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری بار دیگر وحدت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و افزود: ۲- ۳ ماهی است که حزب مردم سالاری از من خواسته اند نامزد انتخابات شوم، اما همانطور که اذعان داشتم برای ما طرح مناسک بسیار مهم است و معتقدم باید از طریق طرح مناسک به نامزد واحد انتخابات ریاست جمهوری دست یابیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری همچنین در خصوص شروطی که از سوی سید محمد خاتمی مطرح شده است، نیز تصریح کرد: معتقدم سید محمد خاتمی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات این شروط را مطرح کرده است ضمن آنکه وی در این دوره از انتخابات به عنوان بازیکن وارد صحنه نمی شود، بلکه بنا دارد در قالب بازی‌گردان نقش آفرینی کند.

کواکبیان همچنین درباره فعالیت هاشمی رفسنجانی در این دوره از انتخابات نیز اظهار داشت: بنده با هاشمی رفسنجانی صحبت کردم وی به هیچ وجه تمایلی برای نامزدی در انتخابات ندارد، اما هاشمی همچون خاتمی می تواند بازی‎‌گردان خوبی در انتخابات سال ۹۲ باشد.

دبیرکل حزب مردم سالاری خاطر نشان کرد: مجمع روحانیون مبارز می تواند نقش آفرینی خوبی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد و ما از آنها می خواهیم نقش مهمی را در انتخابات پیش رو داشته باشد.