برنامه های آستان سبزقبا (ع) در دهه کرامت را تشریح شد

برگزاری مراسم بزرگداشت حرم سبزقبا و کاروان شادی امام رضا (ع) / اجرای برنامه شب شعر سبز با حضور مداحان و شاعران/اجرای برنامه های شاد و متنوع

به گزارش خورنا به نقل روابط عمومی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان #دزفول ، حجت الاسلام مجتبی خمیدی اظهار کرد: دهه کرامت، دهه اول ذی‌العقده است که آغازش ولادت حضرت معصومه(ع)، میانه اش بزرگداشت محمد بن موسی (ع) و پایانش ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا (ع) است.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی است ، افزود: باید برنامه های متنوع و نشاط آور در این دهه اجرا تا موجب ایجاد فضای مفرح و نشاط معنوی شود، درهمین راستا اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول نیز برنامه های متنوعی را برای این دهه دردستورکارقرار داده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول عنوان کرد: گردهمایی بزرگ حامیان عفاف و خانواده ویژه خواهران باهمکاری ستادمردمی عفاف و حجاب در حرم سبزقبا اولین برنامه ای بود که در روز نخست این دهه اجرا شد.

حجت الاسلام خمیدی ، برپایی ایستگاه صلواتی،پذیرایی از زائرین و مردم ، راه اندازی ریسه های رنگی گلدسته حرم سبزقبا (ع) و گردهمایی حلقه صالحین و اعضا بسیج ویژه خواهران و برادران در حرم سبزقبا(ع) و با همکاری سپاه ناحیه دزفول را نیز برنامه های اجرا شده در حرم سبزقبا به همت اداره اوقاف طی روزهای دوم تاچهارم دهه کرامت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: فردا در پنجمین روز از دهه کرامت ،برنامه غبارروبی مزار شهدا توسط خادمین حرم سبزقبا(ع) رأس ساعت ۹ صبح برگزار می شود. برگزاری مراسم دعای کمیل با حضور مردم رأس ساعت ۲۲ و ۳۰ در حرم مطهر سبزقبا(ع) و برپایی ایستگاه صلواتی در مقابل این حرم از دیگربرنامه های روز پنجم است.

حجت الاسلام خمیدی حضور خدام و پرچم متبرک حرم حضرت سبزقبا(ع) در خانه سالمندان ، شرکت خادمان حرم در در نماز جمعه و حضور خدام و پرچم متبرک حرم سبزقبا در دارالایتام را برنامه های روز ششم دهه کرامت در دزفول برشمرد و گفت: شنبه هفته آینده در هفتمین روز ازاین دهه نیز خدام حرم حضرت سبزقبا(ع) با حمل پرچم متبرک این حرم در بیمارستان و بربالین بیماران حاضر خواهند شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول از اهدای گل و مولودی خوانی توسط خادمین حرم سبزقبا(ع) در روز هشتم دهه کرامت خبرداد و افزود: دوشنبه هفته آینده در نهمین روز از دهه کرامت ، گردگیری و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت سبزقبا توسط خادمین حرم در ساعت ۱۹ برگزار خواهد شد. ضمن اینکه برنامه شب شعر سبز با حضور مداحان و شاعران و سخنرانی شیخ حسن عبدالهی راس ساعت ۲۲ در حرم سبزقبا(ع) و برپایی ایستگاه صلواتی نیز دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز است.

حجت الاسلام خمیدی بااشاره به اینکه دهمین روز از دهه کرامت، بزرگداشت حضرت محمد بن موسی کاظم (ع) (سبزقبا) نامگذاری شده، گفت: مراسم بزرگداشت حضرت سبزقبا (ع) در روز سه شنبه هفته جاری یعنی دوم مرداد ساعت ۱۰ صبح با حضور عموم مردم و مسئولان باسخنرانی حجت الاسلام فیض الاسلام در حرم مطهر سبزقبا(ع) برگزار می شود.

وی نورافشانی توسط خادمان حرم سبزقبا را از دیگربرنامه های درنظرگرفته شده توسط اداره اوقاف در روز دهم برشمرد و اضافه کرد: در همین روز ساعت ۲۰ با همکاری حرم سبزقبا ، هیئت متحده امام رضا (ع) و کاروان اسرا ، مراسم نمادین کاروان شادی امام رضا (ع) از مصلا به سمت حرم سبزقبا برگزار خواهد شد.

حجت السلام خمیدی همچنین از نورافشانی و برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت امام رضا (ع) با حضور عموم مردم و مداحی مداحان اهل بیت ((غیاثی ، گلنشان و رسالتی)) در روز چهارشنبه ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ بامداد در حرم مطهر سبزقبا(ع) به همت اداره اوقاف و امورخیریه دزفول خبرداد.

وی در پایان ضمن دعوت از عموم مردم و مسئولان در مراسمات تدارک دیده شده توسط اداره اوقاف دزفول در حرم سبزقبا(ع) در دهه کرامت ، یادآورشد : پخش نقاره در ساعت ۶:۱۵صبح و ۲۰:۱۵ عصر ، پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) بصورت ۱۲ مرتبه در هرشبانه روز و برقراری آتلیه عکاسی سبز در جوار ضریح مطهر سبزقبا و تهیه عکس بانازلترین قیمت نیز برنامه هایی است که به صورت روزانه در این دهه اجرا می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *