برگزاری نخستین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی دستیاران و مشاوران جوان مدیران کل دستگاههای اجرایی استان

خورنا | سرویس فرهنگی: نخستین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان روز سه شنبه مورخ ۲۶/۰۴/۹۷ از ساعت ۱۲ با حضور دستیاران و مشاوران جوان دستگاه های فرهنگی و کارشناسان حوزه فرهنگی اجتماعی در محل تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
به گزارش خورنا در ابتدای جلسه و پس از قرائت آیاتی چند از قرآن مجید، محمد سلطانی دبیر کارگروه و دستیار جوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم و تبریک دهه کرامت، فرآیند تشکیل کارگروه را تشریح کرد. سلطانی با اشاره به شرایط کنونی در برخی شاخص های فرهنگی اجتماعی خواستار تعهد و اهتمام ویژه ی اعضاء جهت برون رفت از وضعیت فعلی و بسترسازی در راستای رشد و توسعه ی استان با محوریت حوزه ی فرهنگ شد. دستیار جوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه با آغاز به کار دولت دوازدهم و پس از انتصاب شایسته شکراله کلاه کج به عنوان دستیار استاندار در امور جوانان بارقه های امید در دل آحاد فعالان و دغدغه مندان حوزه جوانان در سطح استان نقش بست که می بایست با کار و تلاش فراوان و متفاوت از گذشته شاهد اثربخشی حضور جوانان در عرصه های مختلف اجرایی استان باشیم.
شکراله کلاه کج رئیس کارگروه و دستیار استاندار در امور جوانان دومین سخنران این جلسه بود. کلاه کج ضمن ابراز تشکر از میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تشریح مشکلات و تنگناهای مختلف در حوزه های مرتبط با جوانان تصریح کرد: حضور دکتر شریعتی به عنوان استاندار و نگاه ویژه ی ایشان جهت بسترسازی برای حضور مؤثر جوانان در تمامی عرصه ها، فرصتی مناسب و کم نظیر است که می بایست با حرکت در مسیر صحیح شرایط لازم جهت مشارکت تمامی جوانان استان را فراهم آوریم.
شکراله کلاه کج در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی برنامه های آتی حوزه جوانان استانداری خواستار ابراز عقیده و همفکری حاضران به عنوان چکیده جوانان استان در عرصه های مدیریتی شد.
دستیار استاندار در امور جوانان در پایان خاطر نشان کرد: بنا داریم در نیمه دوم مردادماه در جلسه ای با حضور جناب دکتر شریعتی استاندار محترم، مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرمانداران و دستیاران و مشاوران جوان مدیران کل و فرمانداران به بررسی مسائل مختلف استان پرداخته و شرایط را جهت پیگیری بهتر مطالبات جوانان فراهم آوریم.
نوید جراح مشاور جوان فرماندار اهواز، امیر صفی خانی دستیار جوان شهردار اهواز، سید مسعود سالاری دستیار جوان مدیرکل امور عشایر، علی عبدالهی سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده سما دانشگاه آزاد بندر ماهشهر، مهدی قنبرزاده دستیار جوان مدیرکل میراث فرهنگی، مسعود شاگرد معمار مشاور جوان مدیرکل کانون پرورش فکری، امیر کلانتر هرمزی مشاور جوان مدیرکل نوسازی مدارس، شهرام هزاریان مشاور جوان مدیرکل آموزش و پرورش و امیر فرخ وندی کارشناس فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اعضای کارگروه فرهنگی اجتماعی استان هستند که در جلسه به بیان نظران و دیدگاه های خود در حوزه های مختلف پرداختند.
خرسندی از ایجاد فضای جدید در سطح استان و بستر مناسب فراهم شده با حضور استاندار جوان و جناب کلاه کج، لزوم اعتماد بیشتر جوانان به خود و باورپذیری آنان، پیشنهاد حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه استان در کارگروه، عمل گرایی و تلاش جوانان جهت نقش آفرینی بیشتر در امور اجرایی و رفع مشکلات استان، تجلیل از تلاشهای خستگی ناپذیر شکراله کلاه کج در پیگیری مطالبات جوانان، ایجاد روحیه کار سازمانی و تشکیلاتی در میان جوانان استان، اولویت بندی مشکلات استان و تلاش جدی در راستای بهبود شاخص های توسعه در سطح استان از دیدگاه های مطرح شده توسط اعضای کارگروه بود.
در پایان مصوب گردید: دستور کار جلسه ی آتی کارگروه، تدوین برنامه یکساله در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و تدوین آیین نامه داخلی کارگروه باشد.