گلایه مندی کارگران شهرداری شادگان از تعویق ۳ ماهه در پرداخت حقوقشان

خورنا: کارگران شهرداری شادگان از تعویق ۳ ماهه در پرداخت حقوقشان گلایه دارند.

به گزارش خورنا، علی رغم تاکیدات دولت در راستای حذف استخدام شرکتی، کارگران شرکتی شهرداری شادگان به دلیل تاخیر در پرداخت سه ماه حقوق با مشکل مواجه شده اند.

امنیت شغلی، پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد، ساماندهی مدیریت، دفاع از حقوق کارکنان، تعیین روابط عادلانه، منطقی کردن نظام عملکرد پاداش از جمله موضوعاتی است که برای ساماندهی نیروهای شرکتی به منظور فعالیت های پشتیبانی در بخشنامه ای تدوین شده است.

این در حالی است که دستگاه های دولتی برای تامین نیاز خود به نیروهای انسانی متخصص به جای به کارگیری مستقیم و انعقاد قرارداد مستقیم با آنها، این نیروها را به شرکت ثالثی معرفی می نمایند تا با آن شرکت قرارداد ببندند و دستگاه های دولتی نیز حقوق این نیروها را به شرکت ثالث واریز می کنند.

در همین راستا، طی هفته های اخیر، گلایه و نارضایتی نیروهای شرکتی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شادگان در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا و اضافه کاری به آنان را شاهد بوده ایم.

در این خصوص یکی از  کارگران عنوان کرد: عقب افتادگی در پرداخت حقوق در سال گذشته اتفاق نیافتاده بود اما این چند ماه اخیر دیرکرد در پرداخت حقوق صورت گرفته که ظلمی در حق کارگران شرکتی است.

به گفته این کارگر شهرداری عقب افتادن حقوق و دستمزد کارگران اجاره مسکن و سایر مایحتاج زندگی را تحت شعاع قرار داده تا جایی که برخی از نان شب خود گذشته اند.

کارگر دیگری می گوید: حقوق سال های گذشته را چند روز قبل از موعد دریافت می کردم.

کارگر دیگری گفت: از این وضعیت راضی نیستیم و اگر شکایت یا گلایه ای کنم می ترسم موجب اخراج من شود. این در حالی است که، با بیشترین زحمت اما با کمترین حقوق و مزایا کار می کنیم.