بررسی توسعه زیرساخت های سیستم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

خورنا|باقر گل فر:جلسه بررسی توسعه زیر ساخت ها و استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بعد از ظهر دوشنبه بیست و پنجم تیرماه جلسه ای در محل تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور احمدی مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، مدیران عامل شرکت های پتروشیمی و مدیران بازرگانی و کارشناسان شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به میزبانی سازمان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه شهیدی نیا مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت : در این منطقه زیر ساخت های مورد نیاز حمل نقل ریلی اعم از ۱۲.۵کیلو متر ریل گذاری ، احداث انبارهای ترانزیتی و سکوی بارانداز موجود می باشد که این باعث ترغیب شرکت های تولیدی از استفاده از امکانات حمل و نقل ریلی در منطقه خواهد شد.
وی افزود رقابتی کردن قیمت در حوزه حمل و نقل ریلی باعث اشتیاق شرکت های مستقر در منطقه به استفاده از حمل و نقل ریلی خواهد شد.

در ادامه این نشست احمدی مدیر کل بازرگانی و بازار یابی راه آهن جمهوری اسلامی ضمن اعلام خرسندی از حضور در این نشست گفت: امروزه ایجاد کرایه رقابتی عامل مهمی برای جایگزینی حمل و نقل ریلی با حمل و نقل جاده ای می باشد.

مدیر کل بازرگانی و بازار یابی راه آهن جمهوری اسلامی افزود: توسعه زیر ساخت ها و استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی می بایست در سه فاز بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت بررسی گردد و در ابتدا بایستی در فاز کوتاه مدت با شرکت های مستقر در جوار ریل موجود در منطقه شروع به همکاری نمود.

وی افزود: با در نظر گرفتن هزینه های کم حمل و نقل ریلی، مباحث زیست محیطی و مدیریت بنگاه داری استفاده از لجستیک ریلی گزینه ای اقتصادی می باشد.

در پایان این نشست مقرر گردید کارگروه تخصصی با هماهنگی امور گمرک سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و با مشارکت مدیران بازرگانی شرکت های مستقر در منطقه، تشکیل و برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در منطقه صورت پذیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *