در ششمین جلسه شورای آب و برق خوزستان مطرح شد؛

بی برقی ۱۸ روزه در یازده روستای مجاور شیرین‌شهر/ آب شهرستان کارون تا آخر هفته تقویت می‌شود

فرماندار کارون: یازده روستای مجاور شیرین‌شهر در شهرستان کارون به مدت ۱۸ روز است که از نعمت برق بی بهره هستند. مدیرعامل آبفای اهواز: پروژه تقویت آب شهرستان کارون تا آخر هفته افتتاح می‌شود.

احمدرضارستمی: به گزارش پایگاه خبری خورنا در ششمین جلسه شورای آب و برق استان خوزستان که امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه ۹۷ در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد معصومه خنفری ضمن اشاره به وضعیت ناپایدار برق شیرین شهر و یازده روستای مجاور آن اظهار کرد: متاسفانه هنگامی که برق از خط ۱۳۲ کیلوبایت شیرین شهر به کوت امیر منتقل می‌شود یک ضعف ولتاژی در آن ایجاد می‌شود که این مسئله تاکنون آسیب بسیاری را به وسایل برقی مردم وارد کرده است.

فرماندار کارون ادامه داد: البته اگر چه برای حل این مشکل یک ایستگاه تقویت ولتاژ نیز احداث شد ولی باز این مشکل همچنان به قوت خود باقی است بطوریکه سیم‌های برق به دلیل فشار بالای شبکه، در فاصله میان کوت امیر تا ایستگاه تقویت ولتاژ دچار گداختگی می‌شوند و لذا در حال حاضر این مسئله باعث شده است که این یازده روستای مجاور شیرین‌شهر ۱۸ روز از نعمت برق بی بهره باشند.

وی در مورد مشکلات آب آشامیدنی برخی از روستاهای شهرستان کارون گفت: متاسفانه برخی از روستاهای شهرستان کارون نیز مانند فرح‌آباد، مگتوع و هویسه با مشکلاتی شدیدی در زمینه آب آشامیدنی مواجه هستند بنحوی که روستای مگتوع که اصلا فاقد آب آشامیدنی است و فرح‌آباد نیز دارای افت فشار و قطعی مکرر آب بوده و مجموع سه روستای هویسه هم که قبلا دارای آب بودند اکنون فقط روزی دو تا سه ساعت آب دارند.

در ادامه این جلسه فردوس کریمی مدیرعامل آبفای اهواز نیز در خصوص آخرین وضعیت پروژه تقویت آب شهرستان کارون اظهار داشت: این پروژه که در حدود سه هفته از شروع آن می‌گذرد و فقط بحث اتصالات آن باقی مانده که انشاالله با رسیدن این اتصالات و نصب آنها تا آخر هفته شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز در پایان با بیان اینکه مشکل برق یازده روستای شهرستان کارون در اسرع وقت حل خواهد شد اظهار کرد: در این جلسه مصوب می‌شود که به منظور ساماندهی وضعیت آب روستاهای اطراف شهرستان کارون یک بازدید میدانی توسط آب و فاضلاب روستایی خوزستان فردا از محل صورت بگیرد.