اجرای طرح غربالگری سلامت در دانشگاه آزاد آبادان

خورنا : عبدالرضا عطاش اظهار داشت: این طرح به منظور بررسی وضعیت سلامت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان اجرا شده است.
به گزارش خورنا وبه نقل از فارس، وی همچنین از اهداف دیگر اجرای این طرح را ارتقای سلامتی دانشجویان، ارتقای کیفیت زندگی آنان و بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه دانست و افزود: توجه به عامل انسانی در امر توسعه پایدار همواره در کنار سلامتی جسمی و روانی نیروی انسانی مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان با اشاره به اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است گفت: حفظ سلامتی جسمی و روانی نه تنها موجب ارتقای کیفیت زندگی و کامیابی فردی انسان در طول دوران حیاتش می‌شود بلکه موجب حضور باکیفیت و هر چه فعال تر فرد در توسعه جامعه است.
وی تصریح کرد: طرح­های جامعی از سوی سازمان‌های بین­المللی به‌ویژه سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های ملی از جمله وزارت بهداشت و درمان در راستای حفظ و ارتقای شاخص­های سلامتی به اجرا گذاشته می­شود که از جمله می‌توان به طرح غربالگری گروه‌های انسانی به منظور یافتن مشکلات سلامتی آحاد افراد جامعه مورد نظر اشاره کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیتی که دانشجویان به عنوان عناصر مولد جامعه در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایفا می­کنند به همان نسبت اهمیت دادن به سلامت این گروه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
عطاش تصریح کرد: در این طرح فشار خون، قند خون، وزن، طول و ضربان قلب دانشجویان و اساتید این دانشگاه اندازه گیری شد.
وی همچنین گفت: امیدواریم با اجرای این طرح کمک پایانی به سلامت جسمی و روحی دانشجویان و اساتید ارزشمند دانشگاه آزاد شه آبادان کرده باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان در پایان اظهار داشت: سال تحصیلی جدید را برای همه دانشجویان این دانشگاه پرموفقیت آرزو می‌کنیم.