قنواتی: عوارض آلایندگی صنایع پتروشیمی ماهشهر حق مسلم مردم منطقه است

خورنا: رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر ماهشهر: عوارض آلایندگی صنایع پتروشیمی ماهشهر حق مسلم مردم منطقه می باشد.

نعمت الله قنواتی در گفتگو با خبرنگار خورنا درباره عوارض آلایندگی توسط صنایع پتروشیمی اظهار کرد: یکی از موضوعات و مطالبی که از دوسال پیش پیگیر بودیم موضوع عوارض آلایندگی توسط صنایع پتروشیمی ماهشهر  بوده است.

وی ادامه داد: استانداری و اداره کل امور مالیاتی نسبت به پرداخت عوارض آلایندگی صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر را به شهرداری های منطقه قانونی و لازم الاجرا دانسته و موضوع را به مسئولین ذیربط ابلاغ نموده اند.

عضو شورای شهر ماهشهر تصریح نمود: در این راستا امیدواریم که با تدبیر هوشمندانه مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی این حداقل مزایای قانونی عوارض آلایندگی بطور مستمر و قانونی به حساب هر سه شهرداری منطقه واریز گردد.

وی افزود: عوارض آلایندگی صنایع پتروشیمی حق مسلم مردم بوده که در این منطقه زندگی کرده که در این راستا مدیریت ارشد شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع مذکور اجماع نظر دارند.

قنواتی در ادامه با اشاره به شورای شهر موفق خاطر نشان کرد: برای ایجاد شورای شهر موفق و تاثیر گذار در کشور بایستی قانون فعلی شورا ها اصلاح و تقویت شود.

وی ادامه داد: بعد از گذشت سه دوره فعالیت عملی شوراها اگر آزمایشی صورت گرفته بخش عمده ای از نواقص آنها مشخص شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای ماهشهر افزود: اعضای شورای شهر باید با استفاده از تجارب خویش آماده ارائه پیشنهادات اصلاحی در راستای تحقق ساز و کار مدیریت شهری باشند.

وی در رابطه با نقش شورای عالی استان ها اذعان داشت: شورای عالی استان ها بایستی نقش پر رنگ و سازنده ای را ایفا نماید و بیش از این فرصت باقیمانده را برای تحقق شوراهای شهر ایده آل تلاش و کوشش نمایند.

وی با اشاره به وظیفه سنگین مردم در انتخابات پیش رو شورا ها گفت: مردم که تجربه سه دوره انتخابات شورا ها را در کارنامه خویش دارند قطعا در دوره چهارم با حساسیت و دقت بیشتری پای صندوق های رأی خواهند رفت، به خصوص در شهرهایی همچون شهرستان ماهشهر که ترکیب و بافت جمعیتی آنها عشایری بوده و انتخابات شورا ها از اهمیت به سزایی برخوردار است.

قنواتی وظیفه نخبگان و نیروهای مرجع و تاثیرگذار را در این مقطع دو چندان دانست و ابراز امیدواری کرد: با تاثیر این افراد از ورود افراد فرصت طلب و کم مایه به این نهاد تصمیم ساز و نظارتی جلوگیری بعمل آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ماهشهر در نگاه اجمالی به عملکرد شورای شهر دوره اخیر گفت: در این دوره فراز و نشیب هایی پیش آمد و شاهد نقاط قوت و ضعفی بودیم. هیج فرد منصفی منکر اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر و شهرکها نمی‌شود.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های شهرداری در سطح شهر اشاره نمود و افزود: تعریض کوچه‌ها و خیابان‌ها، آسفالت معابر، احداث پارکهای متعدد و احداث فضای ورزشی فرهنگی در اکثر نقاط شهر و شرکتهای اطراف، احداث یک مجموعه بزرگ ورزشی با چمن طبیعی، ساماندهی خور و اطراف آن که همچنان ادامه دارد، احداث بلوارها و معابر جدید شهری مانند بلوار رضوان، کفپوش گذاری و هم سطح کردن پیاده روها، پی گیری پروژه ضروری آب خام، تجهیز پارکها به وسایل بازی کودکان و وسایل ورزشی، احداث پل ورودی شهر، ساماندهی و ورودی های شهر و موارد دیگری از این قبیل از جمله فعالیت های صورت گرفته حاصل زحمات مجموعه شهرداری می‌باشد.

نعمت الله قنواتی در رابطه با مصوب شدن طرح جامع شهری در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: به اهتمام مسئولانه شهردار و گذاشتن وقت فوق العاده دو ساله در دوره مدیریت خویش  با همه موانع و مشکلات برای به سرانجام رساندن کار تلاش کرده و توانستیم این طرح را در بهمن ۸۹ به تصویب شورای عالی شهرسازی برسانیم.

وی  با بیان این مطلب که در کنار امورات شهرداری پیگیری هایی در زمینه دیگر نیازهای شهروندان صورت گرفته افزود: پروژه ایستگاه راه آهن از جمله مواردی بوده که به جد دنبال آن هستیم،بخشی از کار پیشرفت داشته ولی به دلیل مشکلاتی کار متوقف شده است و امید می رود با اهتمام نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کار با جدیت ادامه پیدا کند.

وی در ادامه به بحث فاضلاب شهر خاطر نشان کرد: فاضلاب شهر ماهشهر یکی دیگر از نیاز های مهم مردم شهرستان می باشد که در این چند سال به طور مستقیم مشکلات منعکس شده و مجموعه مدیریت شهری هم دنبال کردند و به لطف خداوند به نتایج خوبی رسیده ایم و مشکل اعتباری آن از طریق فروش اوراق مشارکت تامین پیمانکار شروع به کار کرده است.

عضو شورای شهر ماهشهر در رابطه با پیگیری و مساعدت دستگاه های فرهنگی و تربیت بدنی افزود: به سهم خود و تا جایی که توانسته ایم از دستگاه های فرهنگی مانند آموزش و پرورش،مساجد ، حسینیه ها ، هیئت های مذهبی و باشگاه های فرهنگی ورزشی در شهر و شهرک ها حمایت کرده ایم.

وی در پایان درباره بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود:در خصوص بهداشت و درمان که بسیار حائز اهمیت بوده ما توانسته ایم به سهم خود اقدامات قابل توجهی را انجام دهیم.