شهردار بندرماهشهر: مدیریت کار آمد شهری نیازمند پرداخت به موقع عوارض به شهرداری است

شهردار بندرماهشهر با تاکید براینکه پرداخت به ‌موقع عوارض گامی موثر در راستای پیشبرد اهداف مدیریت شهری است گفت : پرداخت بموقع عوارض ، تضمین کننده توسعه وآبادانی شهر وزیرساخت های شهری است.

به گزارش خورنا، مجاهد نظارات با بیان اینکه پرداخت عوارض یکی از راه های تامین در آمد شهرداری ها است، افزود: پرداخت عوارض به عنوان راهکاری موثر در راستای توسعه شهر و تحقق به هنگام نیازهای شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نهادی عمومی است که بودجه آن به‌طور مستقیم از طریق ارائه خدمات به شهروندان و دریافت عوارض حاصل می‌شود، گفت: تأمین امکانات رفاهی در زمینه‌های توسعه و عمران و آبادانی شهر،  بهبود وضعیت ترافیک،  تأمین فضای سبز، احداث و تجهیز پارک‌های محله‌ای،  بهبود وضعیت معابر درون‌شهری و … ازجمله وظایف این دستگاه بوده که اجرایی شدن آن تنها با تعامل شهروندان و پرداخت عوارض نوسازی و بهاء خدمات شهری محقق می‌شود.

شهرداربندرماهشهر باتاکید براینکه دستگاه ها و موسسات وشرکتها در پرداخت عوارض کوتاهی نکنند، ابراز داشت: پرداخت به موقع عوارض به شهرداری می تواند در تحقق بودجه و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و تداوم پروژه های کلان در مسیر توسعه و شکوفایی شهر موثر باشد بنابراین دستگاه ها و موسسات شرکتها و همچنین شهروندان عزیز می توانند در تسریع عملیاتی شدن طرح ها وپروژه ها کمک شایانی به شهرداری نمایند.

وی تصریح کرد : واقعیت این است همین عوارضی که از سوی مردم پرداخت می شود، بخشی از درآمدهای شهرداری را تشکیل می دهد اما این، تمام هزینه‌های نهادی گسترده را که قرار است هر روز شهر را بیشتر و بهتر بسازد و زیرساخت‌های آن‌ را توسعه دهد، پوشش نمی‌دهد.

نظارات اظهار داشت : با یک نگاه اجمالی به هزینه های سنگینی که بر مدیریت شهری تحمیل می شود، مشخص است که با توجه به امکانات و منابع موجود راهی جز مشارکت شهروندان در اداره شهر نیست.

شهرداربندرماهشهر با اشاره به اینکه شهرداری نیز ضمن فرهنگ سازی در این زمینه، باید اعتماد و رضایت شهروندان را بیش از پیش جلب کند، اظهار داشت: باید این فرهنگ نهادینه شود تا مردم و دستگاه ها به اهمیت و پرداخت عوارض پی ببرند و بدانند عوارضی که پرداخت می کنند برای رفاه و آسایش خودشان صرف خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *