تخلیه و آتش زدن زباله های مجهول الهویه در اطراف بندرماهشهر

بر اساس گزارش شهروندان بو و دود آتش زدن زباله های شهری بندرماهشهر در اکثر شب ها به راحتی قابل استشمام و مشاهده کردن است که این موضوع مشکلاتی زیادی برای شهروندان ایجاد میکند

به گزارش خورنا منشا این دود و آلودگی از پشت شهرک صنعتی بندرماهشهر نشأت می گیرید که حجم زیادی از زباله های شهری در آنجا انباشته شده است که بصورت روزانه آن را آتش میزنند و آلودگی حاصل از این آتش سوزی به سمت بندرماهشهر روانه میشود.

رئیس سازمان محیط زیست بندرماهشهر در خصوص این زباله ها در گفتگو با خورنا اظهار کرد: به محض گزارش این تخلف گشت ویژه محیط زیست بندرماهشهر در محل حضور یافت که مشاهدات بیانگر این موضوع بود که این زباله ها مربوط به زباله های شهری است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم این زباله ها منشأ این زباله ها یا بخش مرکزی بندرماهشهر و یا یکی از شهرک های اطراف است که پس اتمام تحقیقات با متخلفین امر برخورد خواهد شد.

مجاهد نظارت در مورد مرتبط بودن این زباله ها با شهرداری بندرماهشهر در گفتگو با خورنا گفت: زباله های بندرماهشهر پس از جمع آوری در مکانی که اداره محیط زیست بندرماهشهر در ۱۰ کیلو متری بندرماهشهر مشخص کرده تخلیه و توسط ماشین آلات مخصوص دفن میشوند.

وی افزود: شهرداری بندرماهشهر ماشین آلاتی را در محل مشخص شده برای دفن زباله مستقر کرده است و به هیچ عنوان زباله های شهری را آتش نمی زند.

دهیار شهرک مدنی در گفت‌وگو با خورنا بیان کرد: زباله های شهرک مدنی به صورت روزانه جمع آوری و به محل مشخص شده توسط اداره محیط زیست  انتقال داده میشود.

وی ادامه داد: آتش زدن زباله ها پشت شهرک صنعتی و روبروی این شهرک علاوه بر بوی بسیار بدی که موجب آزار ساکنین این شهرک میشود، احتمال شیوع بیماری را در ساکنین این شهرک افزایش می دهد

رها سازی و آتش زدن زباله های شهری در اطراف شهر علاوه بر به وجود آوردن چهره ای زشت و جمع شدن حشرات موزی، ارتباط مستقیم با سلامت شهروندان دارد.

با توجه به این امر انتظار می رود که اداره محیط زیست شهرستان بندرماهشهر هر چه سریعتر با متخلفین امر برخورد کرده و با نظارت بیشتر اجازه به وجود آمدن چنین مواردی را ندهد