رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز خبر داد:

مهار به موقع آتش‌سوزی در یک مرکز توانبخشی معلولین اهواز

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز: با سرعت عمل و فداکاری آتش نشانان از پیشروی حریق و بروز فاجعه‌ای در یکی از مراکز توانبخشی معلولین در اهواز جلوگیری بعمل آمد .

خورنا- آتش پاد علی تراب پور در تشریح این خبر گفت: در مورخ ۹۷/۴/۲۱ راس ساعت ۱۰/۰۱ از طریق تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اهواز خبر رخداد حریق در مرکز توانبخشی معلولین در یکی ازمناطق اهواز اطلاع رسانی شد و لذا ستاد فرماندهی بلادرنگ از دو ایستگاه همجوار تیمهای اطفاحریق و امدادنجات را به محل حادثه گسیل نمود.

وی ادامه داد: آتش نشانان با ورود به محل حادثه مشاهده نمودند که حریق در یکی از اتاقهاکه کنتورهای وتابلوهای برق مرکز در آن قرار داشته رخ داده و محیط مجتمع مملو از دود شده است، آتش نشانان همزمان بااجرای عملیات اطفا حریق با علم به این موضوع که دراین مکان ۶۰ نفر مددجو که قریب باتفاق این عزیزان قادر به حرکت و جابجایی نیستند، سریعا” با تشکیل تیمهای دو نفره به منظور حفظ جان و سلامت معلولین اقدام به حمل، جابجایی و خروج آنها از اتاقهای محل اسکانشان پرداخته و آنها را به مکانی امن در حیاط مجتمع منتقل نمودند .

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز گفت: به لطف خدا و تلاش خستگی ناپذیر آتش نشانان حریق در کانون کنترل و مهار گردید و از سرایت آن به سایر نقاط جلوگیری بعمل آمد .

وی خاطر نشان کرد: این حادثه هیچگونه تلفات جانی و مجروحی در برنداشته و به منظور اطمینان با کمک عوامل اورژانس و تیم پزشکی بهزیستی و ضعیت سلامت کلیه معلولین در محل حادثه چک و کنترل گردید و از این لحاس تاکنون مورد خاصی گزارش نشده است.

آتش پاد علی تراب پور اظهار کرد: پس از پایان عملیات اطفا و نجات با توجه به قطع برق مجتمع و گرمای طاقت فرسای هوا با تماسهای مکرر و رایزنی با مسئولین ستاد بحران، فرمانداری و بهزیستی، مکانی مناسب و موقت در منطقه سپیدار اهواز تهیه و کلیه مدد‌جویان با دو دستگاه اتوبوس کولردار شرکت نفت به این مکان جدید انتقال یافتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز در پایان یادآوری کرد: علت حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی اهواز بار بیش از حد به جعبه برق اعلام گردیده است.__