عبدالله سامری نماینده خرمشهر در نشست خبری عنوان کرد:

هیولاهای اهواز ، آب خرمشهر را می بلعند

خورنا | سرویس شهرستانها:

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس ، صبح امروز در نشستی در اتاق بازرگانی خرمشهر میزبان و پاسخگوی سوالات خبرنگاران با محوریت های مختلف بود.

جلسه دیروز با مجمع نمایندگان استان خوزستان

نشست مجمع با محوریت وضعیت آب و بررسی مصوبات بود. با دعوت جانباز به خرمشهر و ایجاد پدافند غیر عامل در گذشته توانستیم دو دستگاه آبشیرین کن با ظرفیت های ۱۲۵۰۰متر مکعب برای خرمشهر و ۵۰۰۰ متر مکعب برای جزیره مینو مصوب کنیم.

مشکل آب خرمشهر و آبادان

دیشب مجددا خط غدیر یک شکست و افت فشار را در پی داشت و عدم اطلاع رسانی به مردم بعلت عدم پیش بینی زمان حل مشکل بود. البته کم کاری و عدم اطلاع رسانی آبفای استان هم مزید بر علت بوده است.
مشکل آب خرمشهر در روزهای اخیر بعلت شکستگی لوله بود. لوله برای سه بار متوالی دچار شکستگی شد که بارهای دوم و سوم عمدی بوده است. ۶۸هزار متر مکعب آب از پشت سد دز و گتوند دیشب رها شد و ظرف ۲۴ساعت آینده به خرمشهر خواهد رسید.
در مجمع نمایندگان خوزستان، مجوز جداکردن آب دیری فارم برای خرمشهر و تهیه آب مینوشهر از خرمشهر را اخذ کردیم. آب کشاورزی که از کارون تامین شد، بدون کیفیت است. هیولاهای اهواز اب خرمشهر را میبلعند. نیشکر میرزاکوچک و صنایع فولاد از این هیولاها هستند.
آب جزیره مینو فعلا از دیری فارم در ابادان است. برق روستاهای منیخ، معمره و حفار هم از آبادان است . باور من این است مشکل کلی آب با طرح غدیر دو قابل رفع نیست. کار کاملی است اما درصورت کاهش آب پشت سدها و نزولات جوی تکلیف چیست؟
نظر من قرار دادن آبشیرین کن در کنار دریا با هزار میلیارد است. دوهزار میلیارد ریال برای طرح غدیر دو هزینه شده است. با اکتفا به سد مارد، اروند و کارون را کشتیم. این سد باید در اروند ساخته شود و مطالعات آن در حال انجام است.

از وقتی کرسی خدمتگزاری را تحویل گرفتم متوجه شدم نگاه های پیش ازمن کوچک بوده است.

برای لایروبی اروند رود برخی از مسولین دولتی باید ورود کنند. “زمانی” مدیر عامل منطقه آزاد اروند با مسولین عراقی برای همکاری و تکمیل این کار جلساتی داشته است. نگاه ها را باید به افقهای دور در آینده توسعه دهیم. آب دوازده روستا از اب شهری تامین میشود که مقرر شد خط آبی از روبروی شهرک صنعتی بکشیم که نصف هزینه های آن را سازمان منطقه آزاد تامین کند. نصف مابقی بودجه هم به عهده سازمان آب و برق استان است. احداث آبشیرینکن توسط منطقه آزاد هم مطرح شد.
طرح سوال از وزیر نیرو را بعلت مشکلات و وضعیت خاص شهرستان، فعلا عقب انداختیم. ضعف مدیریت مسولین است که مسایل را امنیتی میکند.

رایگان شدن قبوض آب خرداد و تیرماه پابرجاست

برای تعیین تکلیف نیروهای حق الزحمه ای، شورای شهر باید ورود کند که شوراهم قول تایید داده است . حقوق معوق آنها را هم مجدد پیگیری خواهم کرد.

برای صابون سازی، رئیس دادگستری خرمشهر اهتمام خاصی بخرج داد. شخصی صابون سازی را خرید و حتی تخفیف هم برایش گرفتیم ولی الان عنوان کرده دارایی پول زیادی برای آن میخواهد. ایشان صابون سازی را فعال نکرد. فرماندار ورود کرده است و قرار بر این است اگر مالک اصلی صابون سازی حاضر نشد، ضمانت نامه هایش را اجرا خواهد گذاشت.

ماجرای پاسخ به کلیپ شاهین صمد پور

منظور من وضعیت مینوشهر بود و اشاره ای به ساختمان شش طبقه نداشتم. ایشان بدون اطلاعات کافی به ساخت و نشر فیلم پرداختند در صورتی که من بارها پیگیر تعیین تکلیف وضعیت اسکان ساکنین آنجا بودم. حتی مطلعم برخی از آنها تمکن مالی و منزل دارند ولی آن را اجاره داده و خود در شش طبقه ساکنند. من مدتها قبل برای تفکیک خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و اسکانشان در منطقه ای امن ورود کردم. این کلیپ ساز اگر دلسوز است درتهران و حتی شهرهای بزرگ کشور که بدتر ازاین وضعیت هست برود و فیلم بگیرد. با آبروی آن خانواده در فیلم بازی شده است. قرار نیست هرچیزی را رسانه ای کنیم. گفته بودند فیلم از محل جزیره مینو ست که من شخصا پیگیری کردم وچنین چیزی را در مینوشهر رصد نکردم. بعد گفته شد که منظور ساختمان شش طبقه بوده است. بنده مالک این ساختمان با سند رو ملاقات کردم و حتی برای ساختش اعلام آمادگی کردم گرچه بنیاد مستضعفان هم ادعای مالکیت دارد.

افراد دستگیر شده در اعتراضات

برخی افراد بی گناه دستگیر شدند لابلای شلوغی ها دستگیر شدند. حتی شخصی که تیر خورد بصورت کاملا اتفاقی دم درب منزلش ایستاده بود. از استانداری و فرمانداری و دادستانی پیگیر ماجرا هستم تا بیگناهان و یا تماشاگرانی که به اشتباه دستگیر شدند به آتش و گناه فرصت طلبان نسوزند و سعی میکنم مشکل آنها در خرمشهر حل شود.

انتشار خبر حقوق نجومی سازمان منطقه آزاد و تکذیب آن

من از مدتها قبل درباره سازمان منطقه آزاد اروند تذکر داده بودم و طرح تحقیق و تفحص منطقه آزاد را من کلید زدم که متاسفانه بعلت منافع شخصی منحرف شد. دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید ورود کنند. ارگانهای نظارتی میتوانند بررسی کنند اگر اثبات شود ماهم ورورد میکنیم .

در توضیح این خبر: صدا سیما در برنامه پایش از شبکه اول به بررسی پرداختها و فاکتورها و حقوق های نامتعارف سازمان منطقه آزاد پرداخته بود که این خبر بازتاب زیادی در سطح ملی داشت و خصوصا رسانه های اصولگرا داشت. مسولان سازمان منطقه آزاد اروند ضمن تکذیب، برنامه پایش را طبق اطلاعیه زیر به نشر اخبار خلاف واقع و سند سازی متهم کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیرمحترم شبکه یک سیما
با سلام
احتراما به اطلاع می رساند که شبکه یک سیما در برنامه ۲۴۷ پایش مورخ روز یکشنبه ۹۷/۴/۱۷ با موضوع راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی نکاتی غیر واقعی و غیر مستند در انتصاب به مدیران سازمان منطقه آزاد اروند اعلام نمود.
نظر به طرح ادعاهای کذب و ساختگی و نشر آن نزد افکار عمومی به استناد ماده ۳۰ قانون اساسنامه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و به منظور تبیین و تنویر افکار عمومی تقاضای قرائت جوابیه سازمان در آن برنامه را دارد تا نیاز به انعکاس و اقدام از طریق سایر مراجع ذیصلاح نباشد.

متاسفانه مجری برنامه با انتشار تصاویری در برنامه اعلام می نماید که طبق اسناد منتشره برخی وعده های غذایی مدیران سازمان به اتفاق همسر و فرزندان خود ششصد هزار تومان و با پرداخت هزینه از جانب منطقه آزاد اروند بوده و یا اینکه هزینه ایاب و ذهاب مدیر حوزه مدیرعامل به تهران دویست میلیون ریال می باشد.

■ یک: در خصوص هزینه خوراک ششصد هزار تومنی مدیر مربوطه به اطلاع میرساند که به استناد مصوبات هیات مدیره هزینه خوراک و ایاب وذهاب کارمند در محل ماموریت در ایام ماموریت به عهده کارمند مامور بوده و سازمان فقط نسبت به پرداخت یک هزینه ثابت با سقف معین اقدام خواهد نمود آن هم وفق مقررات و مصوبات ابلاغی.

■ دو: اسناد منتشره در برنامه پایش اسناد پرداخت نبوده و صرفا اسناد هزینه ی هتل بوده و در مواردی نیز جعل سند صورت گرفته است که البته صدور صورت هر هزینه ای می تواند براحتی تهیه شود و الزاما به معنی پرداخت آن نیست که متاسفانه بدون مدرک مدعی پرداخت شده اند.

■ سه: منبع اعلامی اسناد برنامه پایش کاملا قابل توجه است زیرا مشابه این اطلاعات ساختگی از طریق رسانه های معاند و محارب با هدف تخریب ارکان نظام قبلا بصورت جعلی تولید و منتشر شده است از آن جمله می توان به کانال تلگرامی ضدانقلاب (رادیو گوشه کنار) مستقر در کشور ترکیه با مدیریت یک فرد سابقه دار اشاره نمود که موارد مجرمانه ی همچون توهین به مقام معظم رهبری و مقامات لشکری و کشوری و دامن زدن به اغتشاشات اخیر در منطقه را در کارنامه دارد و انتشار اسناد جعلی با رویکرد ایجاد تفرقه و تخریب کارگزاران نظام را دستور کار خود قرار دارد.

■ چهار: این سازمان یک ارگان دولتی بوده و بصورت طبیعی مجری قوانین و مقررات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی است. و نهادهای نظارتی متعددی هم ناظر بر کلیه فعالیت های مالی و اداری و ماموریتی می باشند.
انتظار دارد قبل از طرح ادعا و صدور حکم و نشر تبلیغ بر علیه دستگاهها ابتدا حداقل طرح سوال شود و همزمان با ادعا پاسخ نیز درخواست گردد.

انتظار دارد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی که از بودجه عمومی استفاده می کند از هر اقدامی که منجر به جعل و سیاه نمایی خلاف واقع شود ممانعت کرده و حداقل قبلا از طرح هر موضوع مرتبط با هر فرد یا دستگاهی درخواست اطلاعات دقیق و صحیح نماید و بی دلیل از اتهام زنی و محکوم کردن افرادی که در تلاش برای توسعه کشور هستند خودداری نماید.
در نهایت قابل ذکر است که این سازمان حق پیگرد قانونی در خصوص مسائل صدرالاشاره را برای خود محفوظ میدارد.

نفت و گاز اروندان ، فولاد و نیشکر

اساس نامه شرکت نفت و گاز اروندان در تهران است و فقط دفتر آن در خرمشهر است. البته دفاتری در اهواز و سوسنگرد هم برای چاه های نفتش دارد. چاه های نفت و گاز اروندان در روستاهای غرب کارون درحال استخراج هستند . درتلاش برای گرفتن حق آلایندگی اروندان برای خرمشهر هستیم. البته این شرکت تا کنون دو ورزشگاه در خرمشهر احداث کرده است و هزینه ی ایاب ذهاب معلمان مدارس حاشیه غرب کارون را هم به عهده گرفته است. گرچه منفعت نفت وگاز اروندان براب خرمشهر به اندازه ی سودش از چاهای نفت خرمشهر نیست .
صنایع پر مصرف فولاد و نیشکر را هم از مدتها قبل فریاد زدیم. سی و دوهزار متر مکعب از آب شیرین در بین خطوط گُم میشود که احتمالا به صنایع سنگین مانند اینها بفروش میرسد. این آب حق مردم خرمشهر است.

گزارش از عباس مدحجی، فعال رسانه ای خرمشهر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Hasan.Kh با سلام و صلوات بر محمد وآل محمد و سلام بر رهبر عظیم شان انقلاب انشاالله نسل این حرام خواری ها و مدیران و مدیر کل هایی که به ناحق حرام و حق میخورن در این ادارات قطع شود.