نمایش “هار هارونکی” در شهرستان باغملک_تالار فردوسی اجرای عموم می شود

خورنا/ نمایش آیینی و سنتی "هار هارونکی" برگفته از آیین های کهن و تاریخی اقوام مختلف جانکی بوده که نیمه دوم تیرماه در باغملک به اجرا در می آید.

“نمایش هار هارونکی اجرای عموم می شود”

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باغملک ؛ محمد رضا صفاران نویسنده و کارگردان نمایش هار هارونکی گفت : نمایش هار هارونکی بر اساس بافت و ساختار این شهرستان که برگرفته از ساختار و آیین مردم این دیار بوده ساخته شده و نوشته است . وی گفت : اعتقاد مردم جانکی و دیگر اقوام استان ها و شهرستان های همجوار براین بوده که بچه های کوچک برای بارش باران اشعاری را در کوچه های به زبان می آوردند که بصورت سینه به سینه ادامه داشته است . کارگردان نمایش هار هارونکی افزود : براساس همین اشعار و گفته نمایش هارهارونکی را نوشته و به نمایش تبدیل نموده ایم که امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد . وی در خصوص نمایشهار هارونکی گفت : حجت الله صفاران، یونس مرادی ، رسول خواجه امیری ، سمیه شهریاری ، محمد سیفی زنگنه و …. در این نمایش ایفای نقش میکنند .
محمد رضا صفاران اظهار داشت : متن این نمایش از بین ۴۲۵ متن ارسال شده به سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مریوان در بخش آیینی جزئ ۳۰ متن برگزیده بوده که در صورت تایید نهایی در شهریور ماه به مریوان اعزام خواهد شد.
وی گفت : رسیدن به همین مرحله یعنی انتخاب جزء ۳۰متن پذیرفته شده نشان از توانایی و استعداد نویسندگان و بازیگران این شهرستان دارد .
وی با اشاره به برخی از مشکلات گروه نمایشی منگشت افزود : تامین مخارج گروه با توجه به هزینه ای صرف شده بسیار بالا است و هیچگونه اسپانسر و مرجعی جهت کمک های فرهنگی وجود ندارد .
شایان ذکر است جشنواره بین المللی مریوان یکی از معتبرتیرن جشنواره کشور است که هرساله در استان کردستان برگزار می گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *