تلف شدن بیش از ۱۴۰۰ راس دام زنده در صادرات به کشور قطر

۱۴۸۰ رأس دام زنده صادراتی به کشور قطر در اثر خرابی لنج و عدم رعایت استانداردهای لازم بارگیری تلف شدند.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در بیست و ششمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان خوزستان آقای معاوی یکی از سه تاجر خسارت دیده در این ماجرا ضمن اعلام این خبر میزان خسارت وارده را ۴۰۰ هزار دلار یا معادل دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی عدم نظارت کافی و بارگیری بیش از حد ظرفیت لنج در بندر شادگان را علت اصلی این خسارت دانست و توضیح داد: ظرفیت اصلی هر لنج ۷۰۰ رأس دام بوده که متاسفانه در این مورد به هیچ عنوان رعایت نشده است.این فعال اقتصادی افزود: این محموله صادراتی پس از رسیدن به کشور قطر به علت عدم رعایت استانداردهای لازم بارگیری توسط کارشناسان کشور مقصد مرجوعه شده و سپس در مسیر بازگشت به علت خرابی لنج و طولانی شدن زمان رسیدن به کشور همگی این تعداد رأس دام در اثر تشنگی و گرمای هوا تلف شدند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان در ادامه این جلسه عنوان کرد: از آنجایی که زوایای این مسئله هنوز به صورت کارشناسی مشخص نشده است ما جهت ارائه توضیحاتی در این خصوص بزودی جلسه‌ای را با دستگاههای ذی‌ربط تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم ضمن جلوگیری از پیشامدهای مشابه، زمینه برخورد لازم با مقصرین اصلی این اتفاق را هم فراهم کنیم.

استاندار خوزستان نیز در پایان جلسه دستور داد یک کمیته حقیقت یاب جهت روشن شدن زوایای مختلف این مسئله هر چه سریعتر تشکیل شود.